Инженерите на Land Rover започнаха технически изпитания в реални условия на някои революционни хибридни дизелови автомобили, използващи технологията ERAD, чиято задача е да намалят драстично отделяните емисии на въглероден двуокис и други вредни вещества, като едновременно с това запазят характерната за Land Rover мощ и поведение независимо от вида на терена, съобщиха от офиса на Land Rover в България.
Тези „генетично модифицирани" хибриди са базирани върху Freelander 2, но технологията, която са предвидени да изпробват, е вариативна и модулна, така че да може да бъде използвана и в цялата останала гама от модели и задвижващи системи с марката Land Rover.
Програмата, рожба на която са тези машини, е една от многото инженерни програми на Land Rover, целящи устойчиво развитие и обединени в рамките на инициативата „e_TERRAIN TECHNOLOGIES".
Освен дизеловите хибриди ERAD, Land Rover разработва и други проекти, предназначени да ограничат драстично емисиите и да постигнат чувствителна икономия на гориво, които ще започнат да се появяват в серийните модели на фирмата през сегашното и следващото десетилетие.
Те варират от stop-start функцията, която от догодина ще навлезе във всички модели на Freelander 2 с дизелови двигатели и ръчни скоростни кутии, до високотехнологични хибридни системи и олекотена архитектура.
„Нашата новаторска ERAD технология е вградена в концептуалния автомобил LRX, представен тази година пред света.
Сега започваме да осъществяваме ангажиментите си, свързани с устойчивото развитие, и на практика, като пускаме на пътя първите прототипи", казва Фил Попъм, управляващ директор на Land Rover.
"Дизеловите хибриди ERAD са повратна точка в развитието на Land Rover, защото новаторските инженерни концепции наистина достигат до автомобилите ни, като им гарантират уникална комбинация от проходимост на всякакъв вид терен и предимствата на радикалните технологии от инициативата „e_TERRAIN TECHNOLOGIES", допълва Попъм.
Land Rover приема сериозно отговорността, която носи за опазването на околната среда.
При всеки един от новите модели на фирмата се регистрира намаляване на отделяните вредни емисии, а заедно с Jaguar, Land Rover е инвестирал 700 млн. британски лири стерлинги за разработване на технологии, директно свързани с ограничаването на емисиите въглероден двуокис.
От септември 2006 г. емисиите въглероден двуокис, генерирани от производствените предприятия на Land Rover и автомобилите, произведени от фирмата, се балансират в рамките на програма за компенсации, управлявана от Climate Care, с каквато никой друг автомобилостроител не може да се похвали.