Макар и със спад на реализацията си през изминалата година, марката Volkswagen и нейният модел Golf запазват статута си на най-предпочитани в Европа, показват данните на аналитичната агенция JATO Dynamics.

Volkswagen заема челната позиция при марките с понижение от 1% до 1 694 832 реализирани коли, а на второ и трето се подреждат Renault с ръст от 4% до 1 142 034 единици и Ford без промяна в сравнение с 2016-а и продадени 1 048 526 автомобила. 

В Топ 10 на най-търсените през изминалата година марки в Европа влизат също така Opel/Vauxhall (-5%, 941 269 ед.), Peugeot (+7%, 923 625), Mercedes (+8%, 908 107), BMW (+1%, 824 534), Audi (-1%, 823 844), Fiat (+3%, 752 203) и Skoda (+6%, 700 719). 

За девета поредна година при моделите лидер е Volkswagen Golf с неговите 483 105 реализирани единици (-2%),

След него се нареждат се подреждат: Clio (+4%, 327 395), Polo (-12%, 272 061), Fiesta (-15%, 254 539), Qashqai (+6%, 247 939), 208 (-2%, 244 615), Tiguan (+31%, 234 916), Corsa (-12%, 232 738), Octavia (0%, 230 116) и Astra (-14%, 217 813). 

За втора поредна година, господар на най-масовия автомобилен сегмент на европейския пазар - този на SUV моделите, е Nissan Qashqai, който освен това записва класиране в Топ 5 на общото класиране за първи път, отбелязва auto-press.net. 

От JATO Dynamics акцентират върху пазарно представяне на SUV модела Peugeot 3008, който е станал най-търсенето предложение в C-SUV сегмента за миналата година.

Снимка 337229