Nissan заменя обикновените механични съединения с кабели. И така кормилното управление и спирачната система ще са значително по-компактни.
Тази технология, наречена X-by-Wire- управление чрез кабели, позволява да се премахнат множество едрогабаритни детайли.
В автомобила се появява полезна площ, която дизайнерите използват с удоволствие за трансформация на салона.
Nissan представи прототипа EA2 Concept, за основа на който инженерите са взели серийния Nissan Murano.
Те му премахнали обикновените кормилна щанга и кормилна тяга.
Вместо механични съединения за контрол на основните системи, като кормилното управление, спирачките и системата за трансмисия, е използвано предаване на информация по кабели.
В принципите на този подход няма нищо революционно.
Първите подобни концепции са представени в края на 90-те години на различни автомобилни салони.
И там има компактни волани джойстик и "умни" педали с къс ход.
Заслугата на Nissan се състои в това, че фирмата представя практически готов образец, отбелязва електронното издание МИГнюз.
След интензивни тестове на системата за управление чрез кабели, автомобилът може да бъде пуснат в серийно производство.
Източник: HiComm.bg
veso_t
на 12.05.2008 в 18:05:47 #3Аз на такава кола се качвам след като са минали поне 10 години производство и са продадени над 10 млн. броя !
Brad Mehldau
на 12.05.2008 в 12:54:52 #2Повечето нови коли има drive-by-wire, което означава, че няма жило на газта, а тя се управлява електронно. Защо досега не са въвели това и за спирачката и други системи? Ами много ясно - защото последните две са изключително отговорни и важни системи. Ако откаже електрониката на газта, няма да умреш - най-много да спре да ти върви колата, обаче ако ти откажат спирачките или воланът (недай си боже пък да откачи и да почне да го върти непредсказуемо и неконтролируемо), това може да доведе до тежки инциденти! Такива системи трябва да се използват много внимателно и в комбинация с много други вторични заместващи системи - както е в самолетите, не просто да се радват, че се освобождавало повече място.
vs3
на 12.05.2008 в 12:21:45 #1според мен проблема на това нещо се казва "надеждност" Когато съм си доверил живота на въпросната машина искам да знам, че имам контрол. Какво ще стане ако случайно компютъра блокира? Не сегашната ми кола, даже и да откаже сервото пак имам контрол...