Няколко десетки европейски сериозни компании и фирми са обединили своите усилия за да създадат "екстрата на екстрите" - система, която би могла да контролира и управлява функционирането на различните електронни системи на автомобила в зависимост от текущата пътна ситуация, като ги включва и изключва в зависимост от необходимостта от тях, съобщава Автопрес 2001.
Експертите отбелязват, че например GPS-навигаторите, антирадарите, системите за паркиране, за настройване на окачването и на режимите на двигателя не само са полезни, но и могат да отвлекат вниманието на водача.
Европейските инженери затова разработват тази допълнителна екстра, която ще може да управлява всички допълнителни електронни „помощници", давайки възможност на водача да концентрира своето внимание само върху пътя.
Новата система, получила вече названието Adaptive Integrated Driver-Vehicle Interface (AIDE), ще подава предупреждения на шофьора само в момент, когато това е действително необходимо.
"Аппаратурата AIDE ще е ключов възел за цялата информация от всички опции, такива като мултимедийните компютри с изход в интернет, адаптивните круз-контроли, видеокамерите за кръгов обзор и т. н.", разказва мениджърът на проекта Ангелос Амдитис.
„Заедно с това, датчиците за движение ще следят скоростта, начина на управление на водача и пътната ситуация като цялостна картина.
Ако стилът на езда е агресивен, системата ще блокира достъпът до развлекателна информация в колата, а необходимите данни ще постъпват не едновременно, а по ред, за да не се претоварва вниманието на шофьора".
Благодарение на GPS-навигатора системата ще разбере, къде в даден момент се намира автомобилът, дали е населен пункт или автомагистрала.
Ако колата наближава сложен пътен възел, апаратурата ще прекрати достъпа до екрана на електронна поща и ще блокира автоматично всички телефонни повиквания.
При движение в градските задръствания компютърът ще поеме управлението на радарните системи на колата или на видеокамерите й, като ще показва в реално време на екрана картината около колата.
Засега е рано да се говори за перспективите пред новата система AIDE, защото внедряването на подобна система ще изисква от автопроизводителите да унифицират автомобилната си електроника.
gogoto
на 17.09.2008 в 10:35:18 #3А може и крила и .. ============ Та се сещам, кога излезе първото ТТ, на задния капак имаше едно аеродинамично крило дето стоеше много гразно. Шефът на компанията отговори на заяждането за това крило с "ПО-добре едно крило отзад, отколкото две на гърба"

DrEm
на 16.09.2008 в 14:25:32 #21-во да ви пикам на руския език ! 2-ро да ви пикам на статията ! 3-то кой кво язди слабо ми пука ! 4-то камери на колата ? А може и крила и турбокомпресор и перка най-отзад !
BG_Sofia
на 16.09.2008 в 14:00:07 #1pi4ematerino Пич остави примата! на мира....., той язди още...., не управлява кола! Язди я, нали има 70-100-150-200 и повече коня...???? А кон се язди..../ е и кобила също.../ Друг е въпроса, че се кефи на картинки и макети...., а си купува возило с 200 коня ама ни се хвали с годината на производство и не отчита колко е използвана....???, те половината коне са пенсионери, някои са паметници а останалите трудостроени.... и газ .... та не маже да се спи нощем..... Та нека да си вярва - нали разбира!