Първият автомобил от поколението „8" има амбицията да се превърне във въплъщение на лимузината. Peugeot 308 дебютира за първи път пред широка публика по време на международното изложение във Франкфурт, като ще бъде "придружен" от 3 концептуални модела, разработени на ногевата база.

308 RC Z
Ако някои силуети от гамата 308 са вече факт, други все още живеят само във въображението на дизайнерите и инженерите, за които създаването на автомобил е страст.
Понякога сънищата им стават реалност и тогава се раждат прототипите. 308 RC Z е сбъднатата мечта за лек и екологично чист автомобил, който предлага истинско удоволствие и много емоции.

308 RC Z е купе 2+2, с модерен и оригинален дизайн и отлични пропорции. Прототипът се задвижва от двигателя 1,6л ТНР, създаден в сътрудничество с BMW. Благодарение на специфичното си калибриране, той развива мощност от 160 kW (≈ 218 к.с). Характеризира се с невероятна гъвкавост, защото максималният му въртящ момент от 280 Nm е достъпен още при ниски обороти (той достига дори 300 Nm с overboost). Teзи стойности гарантират много динамика на двигателя при всякакви обстоятелства. Двигателят е съчетан с новата механична 6-степенна скоростна кутия и тази комбинация предлага отличен синтез между високи показатели и нисък разход на гориво.

308 SW Prologue
За да подчертае богатството, поливалентността и силата на новата си гама, Peugeot реши да покаже и един прототип на силует от семейството 308, който ще се появи на пазара през следващите месеци. Силуетът SW комбинира няколко предимства като удоволствие от управлението, комфорт в купето и голям товарен обем.

Задната част се характеризира с много голямо задно стъкло, което завива към страничните части. Заедно с яркочервените светлини, то създава силната индивидуалност на прототипа, както и цялостното впечатление за сила, обем и модернизъм.

308 HybrideHDi: съвсем близко бъдеще
Преди края на десетилетието 308 ще стане първия автомобил на Peugeot, оборудван с хибриден Hdi-двигател. Той ще потвърди голямото значение, което се отдава на екологията в гамата 308 и ангажиментите на Peugeot в тази област. Цветът на прототипа е много оригинален (бяло седеф комбинирано със зелено), а тапицерията и вътрешното оборудване го отличават напълно от серийните модели.

Технологията хибрид HDi
От много години грижата за околната среда е сред приоритетите на групата PSA.
В Европа, където дизелът се използва много, новите технологии и филтърът за твърди частици (FAP) позволиха да се контролира разходът на гориво и да се ограничат вредните емисии. Използването на хибриден дизелов двигател е нов етап в работата за постигане на тези резултати.

Дизеловият двигател 1,6л HDi FAP 80 kW (110 к.с.), комбиниран с електродвигател 16 kW (22 к.с.), осигурява мощност от 96 kW, която може да се сравни с тази на 308 с двигател 2,0л HDi FAP 100 kW (136 к.с.). Разходът на гориво в смесен цикъл е 3,4л / 100 км, а емисиите на СО2 са 90 г/км. Този двигател консумира 38% по-малко гориво в сравнение с еквивалентния HDi на 308.

Източник: auto-press.net