Въпреки екологичните си плюсове, електрическите автомобили имат един сериозен минус - батериите им се зареждат прекалено бавно. Дали ще са 4-5 или 10 часа... числото си е сериозно, като автоматично изключва пътувания на сериозни дистанции, пише pcceni.bg
Израелската компания Better Place може би ни показва технология от бъдещето в лицето на станция, в която биват сменяни батериите на електрическите автомобили! Така вместо да чакате цяла нощ те да се заредят, просто мощете да ги „напълните" за около 3 минути. Това решение несъмнено ще се понрави на всички шофьори, които са свикнали да влязат в бензиностанцията и да заредят возилото си с гориво в рамките на няколко минути.
Разбира се, тази станция е само една в момента... но пък ако такива започнат да се строят на много места по света в големите градове, то електромобилите ще станат далеч по привлекателни! Дали именно това не е една от технологиите на бъдещето, питат се още от pcceni.bg.
dk
на 03.07.2011 в 09:39:01 #4А на индийската технология със сгъстен въздух тяма да се даде шанс, даже и не споменават ТАТА. Чиста е и безопасна, балонът е композитен и при най-зверска катастрофа няма да има експлозия. А може би една комбинация от двете технологии би опростила рекуперацията.
XTRM
на 20.04.2011 в 16:21:48 #3draznitel | 01.04.2011 16:14 Електрическите автомобили са скъпи, непрактични, а батериите се правят от всички възможни вредни материали от Менделеевата таблица Удивителна Отделно, най-голяма част от ел. енергията в световен мащаб се произвежда от въглища, които са голяма гняс Удивителна Единствените, които имат полза, да пропагандират тая глупост наречена електрически автомобили са банките, които ще излъжат n-на брой хора, да си купят "екологичен" , необосновано скъп авомобил на лизинг Удивителна Водородните клетки вече чукат на врата -------------------------------------- Не мога да се съглася с лека ръка... Истината е малко по-различна и ако се зачетеш малко ще установиш, че именно електромобилите ще бъдат "на мода" през следващите няколко десетилетия. А относно водородните клетки - те най-вероятно ще си останат само на ниво прототипи и едва ли някога ще се наложат на пазара поради ред причини - цената им е нереално висока (в пъти по-висока от електромобил), горивото е МНОГО ОПАСНО и т.н. Идеята за водородните клетки е на "хиени" от автомобилостроителното лоби, в комбинация с петролните компании и бензиностанции, а целта да имат добра алтернатива на двигателите с вътрешно горене, която да е скъпа, сложна, с трудна и скъпа поддръжка (от която най-вече печелят те, а за разлика при електромобилите разходите за поддръжка са МИНИМАЛНИ) и освен това да има и хляб за компании като Шел, които побързаха още преди години с помощта на Буш да демострират колонките си за зареждане със скъпото гориво водород. Така, че бъдещето е в електромобилите, в момента се правят невероятно много разработки в тази насока, по цял свят, а ЕС има доста ясна и целенасочена политика в тази посока, така че нещата се развиват и съвсем скоро ще станем свидетели на бум в сектора.
Kane
на 02.04.2011 в 16:38:39 #2Пълни простотии... Това е прекалено хейтърско дори за мен!
draznitel
на 01.04.2011 в 17:14:16 #1Електрическите автомобили са скъпи, непрактични, а батериите се правят от всички възможни вредни материали от Менделеевата таблица
Отделно, най-голяма част от ел. енергията в световен мащаб се произвежда от въглища, които са голяма гняс
Единствените, които имат полза, да пропагандират тая глупост наречена електрически автомобили са банките, които ще излъжат n-на брой хора, да си купят "екологичен" , необосновано скъп авомобил на лизинг
Водородните клетки вече чукат на врата