BMW, най-големият производител на луксозни автомобили в света, предприема още по-агресивна пазарна политика под ръководството на новия си Генерален директор Норберт Райтхофер, съобщават от Automediapro.

Смяната на върха в BMW ще стане от 1 септември, когато Райтхофер, досегашен шеф на производството, ще замени като Генерален директор Хелмут Панке, който беше начело на фирмата от 2002 г.

Смяната на Панке се дължи на факта, че навърши 60 г., а според правилата в BMW това означава преминаване в пенсия. Амбициите на 50 годишният Райтхофер са за рязко покачване на продажбите в Северна Америка и в Азия. Според него това са пазарите от които в бъдеще ще зависи дали BMW ще удържи първото си място на пазара за луксозни автомобили. През последните години битката за този пазар между Mercedes и BMW е жестока.

Пред немското списание Capital, Райтхофер казва, че най-голям потенциал за ръст на продажбите в Европа има в страни, като Полша, Чехия, Унгария, България, Румъния и Словакия, където сега фирмата от Бавария продава общо около 10 000 автомобила годишно.

Друг проект, който ще бъде реализиран под ръководството на Норберт Райтхофер е нов модел от марката Rolls-Royce. Става въпрос за по-малък и съответно по-масов (разбира се в измеренията на Rolls-Royce) автомобил. Плановете са още през 2010 г., когато той трябва да се появи, да бъдат продадени 3500 броя от него. За сравнение през цялата минала година бяха продадени по-малко от 800 Rolls-Royce Phantom.

Печалбата на BMW за второто тримесечие на тази година се повиши до 1.23 милиарда евро. За цялата тази година очакванията са за печалба (преди облагането с данъци) от около 4 млрд. евро, при 3.29 млрд. за миналата година.