По-строги мерки предстои да бъдат взети за автомобилите, които се движат без катализатори у нас. По думите на министъра на екологията Нено Димов ще бъдат отнемани лицензите на сервизите, извършващи технически прегледи, които пускат такива коли.
В интервю за "24 часа" той коментира, че трябва да има по-строги правила с цел намаляване на изхвърляните в атмосферата газове от возилата.
"Както се правят проверки за неизправност на колите, така трябва да се прави и проверка за катализатор. И да се вземат мерки, включително и спиране на колата от движение", заявява министърът.
"Както не можете да карате кола, която има неизправна спирачка или кормило, така би трябвало да не можете да карате кола, която има проблеми с очистващата система. Или изобщо няма катализатор", допълва той.
Димов коментира, че в момента от ръководеното от него ведомство са се съсредоточили върху този проблем, за да решат един по-голям - този за чистотата на атмосферния въздух.
Министърът казва още, че мерки трябва да се вземат още на първоначален етап при регистрирането на колите в България. По неговите думи в пунктовете за това няма апаратура, която да измерва нивата на отработените газове и регистрацията се извършва, без да е била направена подобна оценка.
Вторият проблем след това са годишните технически прегледи, при които колите масово се пускат или без катализатори, или с неизправности, а за това няма санкция.
"Работна група от няколко министерства изготвя промени в нормативни актове", допълва министър Димов, като допълва, че пунктовете за технически прегледи, които пускат коли без катализатори, трябва да остават без лиценз.
yasen-stoyanov
на 26.10.2017 в 18:51:26 #16Ами те първо ще спрат служебни автомобили,бусове и камиони.Предимно те минават прегледи по втория начин.А да видим наистина ли ще спрат дараците.Или пак дядото с ладата.
Niakoii
на 04.07.2017 в 00:02:18 #15Нека поработят да се стимолират новите автомобили а не да плащат 300лв. Данък а трошките който димят 30лв.също така стикери за големите градове.Без необходимото ево 3 да нямат право да се движат в големи градове.
biuti
на 01.07.2017 в 16:27:17 #14Всички "'бараки" над 10 години в моргата!
ludmil-eg
на 30.06.2017 в 18:49:54 #13Мнозинството хора карат на газ. За какво й е на газта катализатор, като е най-чистото гориво?
Пантю
на 29.06.2017 в 18:14:17 #12Под всички коли се разбира, тези всички с дизелови двигатели! Или Ви се ще от ДАИ и КАТ да търсите катализатори и за бензинови двигатели в колите! Въвеждайки такова изискване, веднага трябва 85% от колите у нас, ако не и повече да се поставят на трупчета! КАТ няма да може с месеци да свалят номерата на МПС без катализатор! Представям си каква жътва ще е за катаджийте! Май, само бедните хора пак ще са потърпевшите!
niki-tanev
на 28.06.2017 в 18:39:31 #11така или наче си люпиме семки тук предлагам да забраним на кравите да пърдят: "" А една крава в Холандия, където колят 5 милиона крави годишно, например ще произведе толкова парникови емисии, колкото кола изминала 70 000 километра. Това означава да обиколите света с кола. Тази индустрия се оказва най - вредната за човечеството и климата. Индустриалното животновъдство използващата най - много енергия.""
georgi-dimitrov-PMujcXBX
на 26.06.2017 в 22:44:48 #10Дано да стане, откога го чакам, всички стари дизели да се бракуват.Амин.
kaloqn-dimitrov
на 26.06.2017 в 22:34:54 #9В София и големите градове като е мръсен въздуха на село не е.
kaloqn-dimitrov
на 26.06.2017 в 22:31:57 #8А такааа намериха пак от къде да доят парички. Много мислим за хората и планетата. Ай... скапана държава.
magdalena-georgieva
на 26.06.2017 в 21:30:55 #7А какво ще стане с колите излезли от завода без катализатори, като Пежо 106 или Ситроен Саксо?!?
gencho-petkov
на 26.06.2017 в 19:35:04 #6Количеството отделен СО2 при производството на "екологичния" акумулатор за електромобилите ТЕСЛА е същото като отделения газ при средностатистическо експлоатиране на бензинова кола за 8 години!
hristo-nikov
на 26.06.2017 в 16:42:46 #5Да си кажа мнението ама кой ли ще ме чуе.Както е въведено коли с по голяма мощност да плащет по голям данък,така и коли с по големи стойности на СО да плащат по голям данъкТаз мярка ще принуди хората вместо всяка година да плащат повече за данък да си сменят катализатора.Нали и при парниковите имисии когато надвишат държавите лимита плащат повече и обратно.Това е икономически изгодно и приложимо
Plovdivmen
на 26.06.2017 в 13:57:06 #4Трябва да се гледа нивото на замърсеност на газовете, а не наличието или липсата на катализатор. Има нови коли с откраднат катализатор, които са многократно по-екологични от стари трошки произведени без такова устройство. Общо взето като си знаем автопарка, по тази логика трябва да се спрат по-голямата част автомобили в България. На теория всички искаме реформи и промяна, но като опре до нас лично да се променим - недоволстваме. И тук ще има едно мрънкане.... като за всичко.
veselin-lyubomirov
на 26.06.2017 в 13:36:53 #3А да вкарват в затвора циганетата, дето се завират под колите и ги режат катализаторите няма смисъл?!
svetlo
на 26.06.2017 в 11:26:13 #2Нека банките да отпуснат кредити, БЕЗЛИХЕНИ МАСЕЛЕМИЕТО ДА СИ ЗАКУПИ НОВИ ( НЕУПОТРРНЯВАНИ) АВТОМОБИЛИ И НЕЩАТА ЩЕ СЕ ОПРАВЯТ КАКТО В РУЧЪНИЯ СТАНА ПРЕДИ ДА ВЛЯЗАТ В ВС
georgi-k-boyadzhiev
на 26.06.2017 в 09:41:13 #1Крайно време бе катализаторът към оборудването на автомобила да стане задъжителен. Над Пловдив цяло лято виси сиво-кафява отровна пелена, видима откъм склоновете на Родопите. За близо двумилионната София с нейния интензивен трафик да не говорим. http://www.novinite.bg/media/images/2012-04/photo_verybig_10224.jpg