Тазгодишното проучване за „Най-уважаваните компании в света" постави Toyota Motor Company на първо място.

Изследването се провежда в 27 държави и в него участват над 1000 компании. Toyota Motor Company спечели най-висок рейтинг със забележителния резултат от 85.23.

На второ място се класира Google, следван от шведските търговци Ikea и италианската Ferrero.

Проучванията за най-висока корпоративна репутация се провеждат от Reputation Institute (Институтът по репутация) по разработен лично от тях модел, наречен Global Pulse Model.

Global Pulse Model измерва доброто чувство, доверие и уважение, които потребителите изпитват към компанията, с цел изготвяне на цялостна оценка за здравето на репутацията на компанията.

Mоделът Global Pulse Model се състои от 7 категории, в 4 от които Toyota Motor Company е безапелационен лидер - в категорията за управление (Governance), за продукти и услуги (Products/Services), за ръководство (Leadership) и изпълнение (Performance).

В други две категории, за работно място (Workplace) и за иновации (Innovation), компанията изостава едва с няколко стотни след Google за работно място и Ikea за иновации.

Освен с първото си място Toyota Motor Company може да се похвали и като единственият производител на коли в топ 10 на класацията за „Най-уважаваните компании в света".

В сравнение с миналата година Toyota Motor Company са е изкачила с 3.74 пункта, което изстреля компанията от 6 на 1 място.