През първата половина на тази година се отбелязва тенденция за намаляване на броя на авариите в електропреносната система на Западна България, но се увеличава времето за отстраняването им, съобщават от ЧЕЗ.

От там дават за пример, че повреда в трафопост се отстранява със средно 76 минути по-бавно в сравнение с миналата година. Това е резултат от зачестилите кражби на електрически кабели и съоръжения, които изискват оперативно-следствени дейности от страна на МВР и по този начин отлагат започването на ремонта от екипите на ЧЕЗ.

Статистиката показва, че за по-малко от три години - от началото на 2008 г. досега, ЧЕЗ и клиентите на компанията са ощетени с общо 16 073 433 лева заради кражби на съоръжения.

От дружеството съобщават още, че е налице спад в прекъсванията в електрозахранването в Западна България за първото полугодие на 2010г.

За периода януари-юни тази година времетраенето на планираните и непланирани прекъсвания на електрозахранването в Западна България е намаляло с 25% до 63 секунди средно дневно за потребител. Данните са в сравнение със същия период на предходната година.

Общият брой прекъсвания също бележи спад от 7%. За шестте месеца на тази година са отбелязани средно 4 прекъсвания за потребител.

Основни причини за по-голямата сигурност на електрозахранването са подобрената организация и автоматизацията на планираните изключвания за профилактика, реконструкция и нови присъединявания, отбелязват от ЧЕЗ.

От там посочват, че през първото полугодие на 2010 г. ЧЕЗ е инвестирала 27,3 милиона лева за рехабилитация и развитие на електроразпределителната мрежа.

Подменени са 59 143 електромера и са монтирани 1330 електромера за дистанционно отчитане.

Компанията отбелязва ръст на заявленията за присъединяване на производители на електроенергия. До края на юни 2010 г. са постъпили 217 заявления за свързване на възобновяеми енергийни източници, с 57 повече от същия период на миналата година.

С 1812 по-малко, или 5150, са заявленията за присъединяване на потребители към мрежата на ЧЕЗ. Спадът е отражение на световната икономическа криза, изтъкват от компанията.

За първото шестмесечие на 2010 г. са намалели оплакванията на клиенти от дружеството и са се увеличили потребителите, които се възползват от новите услуги на компанията. Общият брой жалби, постъпили в ЧЕЗ, е спаднал с 13% в сравнение с първите 6 месеца на 2009 година.