Над 6 000 жалби са постъпили при националния омбудсман от създаването на институцията до сега.

Това стана ясно на пресконференция на омбудсмана, съобщи БНР

231 от жалбите са свързани със здравеопазването. Повечето от тях се отнасяли за работата на ТЕЛК.

Големият брой жалби на граждани, свързани с проблеми в областта на здравеопазването, е и причината националният омбудсман да се самосезира.

По време на пресконференцията Гиньо Ганев представи „Наръчник на пациента" - печатно издание на институцията на омбудсмана.

Целта на този „Наръчник на пациента" е да съдейства за по-добрата информираност на гражданите относно правата, процедурите и изискванията, свързани с получаването на медицинска помощ.

В този наръчник всеки може да прочете пътеките, по които трябва да мине без усложнение, какви права има, как да ги предявява и как да бъдат те защитени, заяви Ганев при представянето на наръчника.

Той обяви и следващите конкретни инициативи, посветени на правата на пациентите - организиране на открити дискусии по проблемите в здравната система в градовете Плевен, Пловдив, Варна и Стара Загора.