Не се ремонтират здрави пътища. Това заявяват от Агенция "Пътна инфраструктура" по повод появили се твърдения за това в медиите, които от АПИ определят като "манипулации".

Те посочват, че започнатите ремонти на 7,6 км от Подбалканския път I-6 между Карлово и с. Васил Левски и на 31 км от третокласния път III-861 Югово - Лъки - отсечката за Кръстова гора са необходими за безопасността на пътуващите.

Определените като "здрави" пътища са с амортизирана настилка, слаба носимоспособност, множество пукнатини, деформации, нарушено отводняване, стари мантинели, изтъкват от Пътната агенция.

По тази причина те посочват, че проектът за ремонт на трасето предвижда полагане на геомрежа за усилване на пътната конструкция, цялостна подмяна на асфалтовата настилка и подобряване на отводняването. Трасето ще е с нови бетонови бордюри, облицовани окопи, мантинели, знаци и маркировка.

Подбалканският път е алтернативно трасе на автомагистрала "Тракия". По него всеки ден преминават над 10 000 превозни средства. От АПИ поясняват, че реди 17 г. е бил обновен горният асфалтов пласт, но с това не се подобрява носимоспособността му. Със завършването на строителните работи до края на септември шофьорите, които пътуват по направлението София - Бургас, ще могат да използват първокласния път като алтернативен маршрут при предстоящия ремонт на АМ "Тракия" в участъка между Чирпан и Стара Загора.

От Пътната агенция подчертават, че е необходим и ремонтът на 31 км от път III-861 Югово - Лъки, по който се пътува до Кръстова гора. Третокласният път е единствена пътна връзка на Община Лъки с областния център Пловдив и е най-пряка връзка на областта с община Баните в Смолянска област. Пътят, построен през 50-те години на миналия век, ежедневно се ползва от тежкотоварни камиони, превозващи суровина от предприятията за добив и преработка на оловно-цинкова руда в района. Трасето преминава през тежък планински терен, с голям надлъжен наклон и в по-голямата си част е без необходимия габарит, уточняват от АПИ.

По техни данни проектът включва ремонт и усилване на съществуващата асфалтобетонова настилка, а също и на съоръженията по трасето, укрепване и обезопасяване на скатовете, осигуряване на отводняване, обновяване на всички пътни принадлежности - ограничителни системи, знаци и хоризонтална маркировка.

От всичко посочено е видно,че това не са "здрави" пътища и ремонтът им сега е повече от необходим за безопасността на всички пътуващи, подчертават в заключение от АПИ.