Изследване, проведено сред 1600 деца, доказва, че една трета от класическото ученическо насилие преминава в киберпространството, предаде БНР.

Според психолога Иван Игов, за разлика от класическия тормоз, когато това се случва пред свидетели и в училище, кибертормозът е скрит, подъл и незабележим, през мрежата няма граници и за него няма ваканция. Вече има доказани случаи на самоубийство по тази причина.

"Когато възрастните не знаят как да се справят с детската агресия и насилието в училище, най-често прибягват до забрани и наказания, което обаче не премахва насилието, а просто го маскира. То преминава във форма, която е невидима за възрастните, превръща се в т.н. кибер тормоз - по мобилния телефон или по интернет. Това е проблем за целия свят, но у нас нещата изглежда ескалират", смята психологът.

По думите му, възрастните не разбират за този проблем, защото нямат подобен опит.

Данните от изследването са свързани със съвместения с УНИЦЕФ проект "Училище без насилие".