Недостиг на тягов състав и мотриси, както и лоша организация са причините за закъсненията на влаковете. Това обясни транспортният министър Росен Желязков пред bTV.

Той обясни, че това ще продължи до средата на 2020 г., когато се очаква да приключат ремонтите и да бъдат доставени влакове под наем.

По негови думи по-големият проблем е лошата организация -дружеството не е успяло да подготви необходимата документация цели 6 месеца, поради което е бил нает консултант, който го е направи за три седмици.

БДЖ отменя влакове заради недостиг на локомотиви

БДЖ отменя влакове заради недостиг на локомотиви

Пътници се оплакват, че не се осигурява алтернативен транспорт

"Има съпротива срещу промяна на процесите. Действията, които се предприемат, са за носене на пряка отговорност от двете дружества - Товарни и Пътнически превози", посочи той и добави, че лично е разпоредил на директорите да бъдат в депата и да гледат какво се случва.

Желязков заяви, че хоризонтът на БДЖ е 2024 г., когато изтича договорът с държавата. Той напомни и обстоятелството, че пазарът на пътническите превози се либерализира и всеки превозвач в Европа ще има възможност да влезе на българският пазар.

По негови думи в момента субсидията на държавата за БДЖ възлиза на 80% от разходите и допълни, че за 2020 г. са предвидени 140 млн. за общ подвижен състав.

Не парите, а организацията спъвала БДЖ

Не парите, а организацията спъвала БДЖ

Днешните условия на работа в железницата били дори по-лоши от тези в миналото