Всичко е под контрол и финансовото състояние на БДЖ е стабилно. Това обяви новият изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" Никола Василев при представянето на новото ръководство на компанията.

Компанията е публична и приходите на БДЖ са около 350 млн. лева годишно, от които половината са субсидирани от държавата.
40 млн. лева е капиталовият резерв на година и 100 млн. лева са оперативни задължения на доставчици.

Паричният поток, който гарантира компанията е в размер на 20-30 млн. лeва годишно.

Василев поясни, че се хвърлят много усилия, за да се предостави по-качествена услуга на клиентите на БДЖ. Той припомни, че е имало определени разногласия в съвета на директорите, които са били повече на личностни основи, но чисто оперативно те са свършили добра работа по изчистване на финансовите задължения на дружеството.

"Ние може да надграждаме над това, което е постигнато до настоящия момент", пожела си Василев.

Трима от ръководството на БДЖ подадоха оставка

Трима от ръководството на БДЖ подадоха оставка

Владимир Владимиров, Велик Занчев и Филип Алексиев

Според него комуникацията с отделните дружества е загубена, но с малко по-силен контрол с участие на "Холдинг БДЖ" може да се постигнат много по-добри резултати в двете дружества - БДЖ "Пътнически превози" и БДЖ "Товарни превози".

Василев подчерта, че в края на 2024 г. изтича договорът на БДЖ "Пътнически превози" с държавата. Компанията трябва да бъде готова за условията, с които ще оперира след 2024 г.

Николай Василев: Държавата не разчита на БДЖ да прави дивиденти.

Най-важните задачи, които стоят на преден план пред новото ръдководство на БДЖ са да бъде оправена вътрешната организация на дружеството, подобряване условията на труд в БДЖ и гарантиране максималната удовлетвореност на пътниците, които използват БДЖ.

Новото ръководство си поставя за цел да се изкара системата на БДЖ от 19 век, разширяване на информационното обслужване към клиентите, завръщане на системата за закупуване на билети и подобряване графика на движение на влаковете.

"Пътникът трябва да се чувства като пътник и като наш клиент", отсече шефът на БДЖ.

Василев уточни, че гарантирането на удовлетвореността на клиентите зависи от състоянието на подвижния състав и усилията на новото ръководство трябва да бъде насочено това то да бъде във вид, който да бъде удобен за клиентите.

"БДЖ е символ в държавата и всеки, който работи в компанията трябва да се чувства горд, че го прави", подчерта Василев.

Василев обясни, че БДЖ разполага със значителен обществен ресурс и в последно време е във фокуса на общественото внимание. Той посочи, че ръководството на компанията иска да прави срещи само регулярно за сравнителен кратък период от време, за да запознават гражданите какво се случва в компанията "БДЖ".

Той обеща, че ще бъде стартирана нова процедура по доставката на нови влакове.

КЗК спря обществена поръчка за 42 влака за БДЖ

КЗК спря обществена поръчка за 42 влака за БДЖ

Заради странни правила на търга

Относно прекратената обществената поръчка за ремонта на локомотивите, Василев отбеляза, че причината затова е, че е останал само един участник.
Според него редно било тя да бъде прекратена, защото с наличието на един участник не е възможно сравняването на оферти.

Другите хора в новото ръководство са Григори Григоров, председател на съвета на директорите на БДЖ, Любомир Илиев, управител на БДЖ "Товарни превози", Христо Иванов, управител на БДЖ "Пътнически превози" и Светломир Николов, зам.-председател на Съвета на директорите на БДЖ.

Счетоводната печалба на групата на БДЖ ще бъде в размер на 10 милиона лева.

Освободиха Велик Занчев и Владимир Владимиров от БДЖ

Освободиха Велик Занчев и Владимир Владимиров от БДЖ

На тяхно място идват Григори Григоров и Светломир Николов

За настоящата година новото ръководство на БДЖ няма за цел преразглеждане на служителите, които работят в компанията.
Около 8 500 души работят в БДЖ "Пътнически превози" и БДЖ "Товарни превози".

80 млн. лева са дълговете към НКЖИ и погасителният план за изплащането на сумата е в рамките на 3 години. 

За миналата година близо 717 от влаковете на са стигнали до крайната си дестинация, а закъснението е било с 430 000 минути.