Създава се комисия за контрол върху изпълнението на сроковете по строежа на първите 5 км. от Автомагистрала "Люлин".
Задачата й е да извършва контрол върху строителните дейности на автомагистралата ежедневно. Тя е създадена със заповед на изпълнителния директор на НАПИ инж. Янко Янков.
Припомняме, вчера стана ясно, че Европейската комисия възстановява плащанията към България на 115 000 000 евро по ИСПА, отнасящи се за строителството на магистрала Люлин и за техническа помощ за подготовка на пътни проекти по европейски транспортни коридори. Междувременно на брифинг на агенцията бе съобщено, че до момента са изпълнени 25% от строителната работа на АМ „Люлин", а усвоената сума възлиза на 30 млн. евро, осигурени от бюджета на НАПИ.
В комисията за магистралата са включени експерти от Агенцията. На изпълнителя на проекта - турската фирма „Мапа - Дженгиз" , е предложено да мине на 24-часов режим на работа.
С изплащането на средствата по програма ИСПА, агенцията ще възстанови вложените пари в изграждането на магистралата до момента и ще ги пренасочи за изпълнение на текущите ремонти по републиканската пътна мрежа, подчерта изпълнителният директор.
Той съобщи още, че след 18 юни агенцията предвижда частичен пуск на първите 5 км от магистралата.
В писмо на директора на НАПИ до вицепремиера Меглена Плугчиева, агенцията се обръща с молба за съдействие относно издаването на работни визи на специалистите и операторите на тежки строителни машини, които ще работят по приключването на първия етап от строежа на автомагистрала "Люлин".
Zin
на 13.05.2009 в 19:10:48 #9Avenger_: данке
Meteora
на 13.05.2009 в 18:49:08 #8Въпросотговор, Айде направи едно двучасово дежурство на Княжевския изход от София и ще намериш отговор на поставените от теб въпроси.
Ташунко
на 13.05.2009 в 18:27:44 #7така се прави на запад по 25 часа на ден трябва да се бачка http://ta6unko.mondozoo.com
Avenger_
на 13.05.2009 в 18:01:29 #6Zin - магистрала Люлин трябва да свърже София с Перник и оттам - с "магистрала" Струма за Гърция
Avenger_
на 13.05.2009 в 17:59:02 #5Словенците пич ... не се сравнявай с тях. Те никога не са били зле! Бяха си добре и през социализма, защото Горенье си го имаше още тогава, Тито не ги спираше да си ходят назапад, все пак - Словения се намира между Австрия и Италия, а не между Влашко и Турция... Та, хем не бяха зле, хем след това там някакси не се случи тази дивашка приватизация и ликвидация, както при нас. Та така... словенците отдавна са задминали по стандарт Гърция , Испания и Португалия
JIM
на 13.05.2009 в 17:58:03 #4vuprosotgovor, преди да зададеш въпрос, огледай се и ще разбере отговора му. Ходил ли си до Гюешево? Знаеш ли колко коли с македонска регистрация срещнах последния път, като ходих до там? От София до границата - 2. Откакто им сложихме визи, македонските граждани си ходят до Белград вместо до София на пазар. Най-важната магистрала за България е А1 - Свиленград - Калотина, не защото е пътя на Доган към Турция, а защото е единствения сухоземен път от Западна Азия към Европа. Защото дневно по този път преминават 100-тици тирове от всякакви националности.
Zin
на 13.05.2009 в 17:52:31 #3Магистрала Люлин трябва да свърже Сф с Калотина ли, или това е посока Варна? .. Сори за глупавия въпрос но не съм от Сф
vuprosotgovor
на 13.05.2009 в 17:34:11 #2Най - скъпата магистрала в Световната история. 19 км магистрала за 150 милиона!!! Колкото са необходими да се завърши магистрала Тракия и да се пътува от София до Бургас само по нова магистрала... Изпълнител на проекта - турска фирма с участие на Доган. Работници в проекта - турски граждани (не изселници), осигурявани в Турция с български пари. Бенефициенти от проекта - жителите на кв. Люлин, политиците, ДПС и БСП. Реален ефект за държавата - нула!!! Само вижте къде се намира магистрала 'Люлин' (в проект) - нито подходяща за влизащи от Сърбия, нито за пътуващи от Варна и Бургас, нито от Гърция и Македония. На задника на географията... Трябва да свързва околовръстното и магистрала Струма (за Гърция), която още я няма. Защо ли? Ами приоритет е магистралата с Истанбул, а не магистралите, свързващи ни с ЕС (Гърция, Румъния), или пък с етническите български общности в източна Сърбия и Македония....Защо ли???
Obamata
на 13.05.2009 в 17:24:00 #1Похвално!4е много курволиак и травестит се въди из Лулин.