Министър-председателят Сергей Станишев разговаря с делегация от най-голямата частна китайска компания "Греат Уол"(Great Wall), водена от вицепрезидентите й Уенлин Синг и Уанбау Чай.
Те представиха идеята си да построят, съвместно с български партньори, завод за производство на китайската марка автомобили край Ловеч.
Инвестицията е за 80 млн. евро, а очакванията са да бъдат открити близо 1500 работни места, съобщиха от правителствената информационна служба.
Има идея кадри за завода да бъдат подготвяни по специални програми в Механотехникума в Ловеч и в Техническия университет.
Пред представителите на "Греат Уол" премиерът изрази подкрепа за проекта и изтъкна, че за правителството е основен приоритет да продължи инвестиционният процес в България, който е бил особено силен през последните години.
Предимство на страната ни е добрият бизнес климат, данъчното законодателство, квалифицираната работна ръка и финансовата стабилност.
„Имаме желание да привличаме производствени инвестиции, особено експортно ориентирани", подчерта още министър-председателят Сергей Станишев.
Той изрази задоволство, че има сериозен интерес да се правят автомобили именно в България и то в момент, когато този бизнес в световен мащаб изпитва трудности.
От своя страна представителите на "Греат Уол" заявиха, че срещите им в България затвърждават намерението им да реализират докрай тази съвместна инициатива. „Въпреки световната криза ние гледаме напред в бъдещето и не смятаме да замразяваме инвестиционните си проекти", посочиха те.
Гостите представиха дейността си като акцентираха върху това, че заводите им отговарят на най-високите екологични изисквания, а компанията е социално отговорна и създава отлични условия за работещите там като има включително и програми за наемане на хора в неравностойно положение.
Очаква се проектът да стартира в началото на 2009 г., а Ловеч да стане център на производството на цялата серия автомобили на "Греат Уол".
Автомобилна компания"Греат Уол" (Great Wall Ltd) е първата частна автомобилна компания, която е регистрирана на Хонг Конгската стокова борса.
Нейните продукти са пътнически автомобили, SUV-та, миниванове (MPV) и пикапи.
Компанията притежава повече от 20 дъщерни предприятия с над 18 000 служители.
Капацитетът й на производство е 400 000 единици завършени автомобили и съответстващите основни компоненти като двигатели, предни и задни оси т.н.
"Греат Уол" поддържа забележителен растеж в продължение на 10 последователни години.
По отношение на развойната дейност Great Wall Motor притежава център за проучване и развитие с първокласно международно оборудване и системи за проучване и развитие, и притежава сертифициран изпитателен център.
Всичко това поставя солидна основа за продължителна и независима развойна дейност и иновации.
мнението ми
на 10.12.2008 в 09:38:37 #30Много хора във форума имат изкривена представа за китайската промишленост, поради идиотщината на българските търговци да внасят предимно евтините боклуци. Как ви се струва твърдението че същата тази фирма в момента произвежда сървърите на IBM ? - истина е ...
иванчо
на 10.12.2008 в 09:19:50 #29УСА , хубаво бе ,че Ровър направи завода.Лошото бе ,че моделът му Маестро бе отдавна морално и технически остарял. Но най-лошото бе ,че поискаха държавата да купува продукцията им. УСА, те ни помислиха за малоумни.
чудумир питагоров
на 10.12.2008 в 02:51:56 #28Абе за колите ясно.... Готиното е за работните места но защо Ловеч ? Там си имат сокчета... Градове като Монтана,Враца,Видин и Лом плачат за някой завот... толкова е голяма безработицата там...
US
на 10.12.2008 в 00:55:21 #27investor1 Регистриран на: 01.08.2007, 10:41 Пуснато на: 10.12.2008, 00:49 ----------------------- Хайде и ти - по-умен от хората, които инвестираха милиони, та да им мислим и моделите. Та кой е казал, че тези коли трябваше да се продават в Б-я???! Можеха спокойно да се изнасят от англичаните в Афганистан, Иран, Индия, Китай... Просто в Б-я бе по-евтино производството.
US
на 10.12.2008 в 00:52:06 #26Комунетата прости изтърваха питомното - анлийския Ровер беше тук с помощта и на немски капитали. И гениите Жан, Генчев и сие направиха всичко възможно автопроизводители извън Б-я да имат по-големи права от тях (например чешките и руските коли). И след това започнаха легендите - стари били моделите на Ровер и т.н., като че комунистите щяха и да ги продават???! А сега - някаква измислена инвестицийка на още по-измислена марка е добре дошла (не че имам против инвестициите). Мъка, мъка - трябваше да обесят още тогава Генчев и Виденов. Защото това спря и японците да инвестират в Б-я - отидоха в Полша...
investor1
на 10.12.2008 в 00:49:16 #25НикБ, роувърите произвеждани във Варна се правеха по технология от началото на 80тте години... не знам как нормален човек би си купил такова дърво в 21 век... казвам го, защото веднъж имах щастието да се повозя на такова недоразумение
investor1
на 10.12.2008 в 00:43:45 #24очевидно е, че китайците искат да стъпят в Европа, което няма как да стане без да направят завод в страна от ЕУ, а иначе доста европейски производители на автомобили имат заводи в Китай, да не говорим, че и повечето маркови стоки по магазините, било то електроника или дрехи идват от там - това по повод пълното отричане на китайското производство ;) но във форума са все големи специалисти...
NikB
на 09.12.2008 в 23:45:49 #23Предното соц правителство изгони Ровър от Варна. Не, че Ровърите бяха супер, но бяха много добри за нашите пътища, а и цената беше приемлива. 80 милиона инвестиции са нищо - ще сглобяват алтернатори за Китай
тъпото
на 09.12.2008 в 23:41:52 #22Айдеее на рикшите!
TuMOK
на 09.12.2008 в 23:20:32 #21Няма да си купя такава кола.
фют
на 09.12.2008 в 22:39:42 #20като не можемда си направим БГкола ,ше сглобяваме каквото ни донесат и гъзът имще целуваме
XML
на 09.12.2008 в 22:09:43 #19nik__ Ами добре, ама кат гледам теб... и в чужбина да завършиш... пак в нашенските форуми киснеш...
Arhangel
на 09.12.2008 в 21:44:06 #18Ами така ще бъде на нашите като ръцете им са у газото навряни и пълно с дървени философи като Желю Желев Жабата де то ни еба мамата.За това не се чудете.

nik__
на 09.12.2008 в 21:15:39 #17Големи капацитети сте пове4ето. Като оставим настрани постонните приказки за комунизъм, по4ти ни6то смислено не излиза. Далаверата на китайците би била евенатуално да сглабят автомобила в лове4, и да го продават из европа като произведен в страна от ЕС. По този на4ин избягват всякакви мита и т.н. За пове4е подробности се запи6ете да следвате икономика, по възможност в някой университет в 4ужбина, 4е виждам колко сте нау4или в България!
alabalani
на 09.12.2008 в 21:07:14 #16XML ------------------------------------------------ Китайски коли Мейд Ин Булгариа...
ЯКО
------------------------------------------------

XML
на 09.12.2008 в 20:24:28 #15Китайски коли Мейд Ин Булгариа...
ЯКО
acho
на 09.12.2008 в 19:51:32 #14А БЕ ГОВЕДА ОСТАВЕТЕ НА ХОРАТА ДА СИ ПРАВЯТ БИЗНЕСА.ЕБАТИ ДЕСНИТЕ В ТОЗИ ФОРУМ.ПЪЛНИ БОЛШЕВИШКИ ЗАДРЪСТЕНЯЦИ.
Bobby_gBG
на 09.12.2008 в 19:48:48 #13Ех кога ще ги стигнем.... китайците... Явно в китай им е станала прекалено скъпа работната ръка, затова идват тука да наемат няколко нископлатени арбайтери.
сан бернар
на 09.12.2008 в 19:39:32 #12Грейт Уол=Great Wall не е ли ?! Или, аре влачи,... куче влачи камион - форум лови шарани! ========================================== Само санбернарско куче може да влачи камион.
boikox
на 09.12.2008 в 19:10:02 #11Аз Китайска дъвка не си купувам а за кола да не говориме...