Абсолютно задължително е контрольорите в столичния градски транспорт да продължат да продават билети от 1,60 лв. Това каза в ефира на БНР председателят на групата на "БСП за България" в СОС Калоян Паргов, който е и заместник-председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност.
По отношение на тикет системата, която трябваше да заработи в края на 2020 г., той припомни, че тя струва 73 млн. лв., а до момента са платени 14 млн. лв. за нейното изработване.
Калоян Паргов постави въпрос към бившия директор, а сега общински съветник от ГЕРБ Христиан Петров и към сегашния директор на Центъра за градска мобилност г-н Дилчев защо когато е сключван договорът, е пропуснато да се включи третия метродиаметър, след като беше ясно, че ще бъде изграден в следващите години, а строителството му беше в ход.
Той посочи, че това е причината за забавянето на тикет системата, която ще започне да функционира през месец май.
На въпрос дали има компетентни служители в ЦГМ и транспортната дирекция, които да се възползват от много опции, които дава тази система - набирането на информация.
Паргов отговори, че има Комитет за наблюдение, но той не се е събирал. Според него управляващото мнозинство трябва да отговори защо не се е събирал, ще се събере ли сега, ще се осъвремени ли членският състав на този Комитет по изпълнението и внедряването на системата и ще има ли комитет за управление на тази система, в който да влязат експерти и общински съветници от различни политически сили.
За да може се избегне генерирането на напрежение като сегашното, аргументира се той.
Припомняме, че от 4 януари и контрольорите в градския транспорт вече не продават билети,
Два дни по-късно стана ясно, че ще има нова електронна система за билети, която ще заработи през май месец.