Мобилтел за втори път печели в проучване сред потребителите за най-добрата българска марка, организирано от международния независим арбитър Superbrands, съобщи БНР.

В класацията, която определя 500-те най-добри български и световни брандове, М-Тел е посочен за най-силната българска марка.

Лидер сред глобалните брандове е Coca-Cola, която спечели и вота на хилядите потребители, гласували в интернет.

Класацията определя Мобилтел за най-силна българска марка за пореден път, след като компанията спечели приза и през 2006 година. В настоящето проучване М-Тел е единствената българска фирма в челната тройка след Coca-Cola и преди Google.

Сред другите брандове, попаднали в топ 20 на класацията, са телевизия bTV, както и NOKIA, ADIDAS, NESCAFE, MILKA, MERCEDES-BENZ, OMV.

Оценяването и подборът на марките в класацията става в два етапа - таен вот на експертното жури на Superbrands и национално гласуване на потребители в интернет, в което тази година са се включили повече от 10 000 човека.

Повечето от участниците в проучването свързват най-добрите брандове с високото качество. Като важни фактори са посочени също коректното отношение към клиентите, фирмената етика, политиката на компаниите за опазването на околната среда, както и техният имидж като работодател.