Министърът на икономиката Кирил Петков и представители на германският производител на електроавтомобили Next.e.GO подписаха меморандум за изграждане на завод за производство на електромобили. Фабриката ще се намира на терена на завод "Балкан" в Ловеч, като трябва да заработи до 2 години. Планираният капацитет е по 20 000 коли на година, като плановете на инвеститора са тази бройка да бъде сериозно надхвърлена.
Стойността на инвестицията е 140 милиона евро. Освен това българската държава не се ангажира с никакви предварителни финансови стимули, докато заводът не надхвърли летвата от 10 000 произведени автомобила.
"Нито един лев няма да бъде даден докато не започне производството. Стимули ще бъдат дадени, когато те произведат и продадат 10 000 коли. Вторият етап е 20 000 автомобила. За първи път правим така, че българската държава не поема риск. В крайна сметка стимулите, които ще дадем ще са много по-малко от това, което ще получим като данъци", отчете министър Петков.
По-конкретно - държавата ще даде стимул от 30 милиона евро, когато капацитетът на завода достигне 20 000 произведени и продадени автомобила годишно, уточни на въпрос на News.bg той.
България е била в конкуренция с още три балкански държави за привличането на немския автопроизводител. Предимството ни е било не в стимулите, които сме обещали, а с добавената стойност, която предлагаме, каза главата на икономическото ведомство. И по-конкретно - голяма част от доставчиците са дислоцирани в България, и най-важното - много от частите се произвеждат отново у нас.
"С друго, което ги привлякохме - обещание за нулева корупция. Обещание, че държавата няма им пречи в никакъв етап", подчерта министър Петков.
В преговорите са участвали активно и братята Георги и Кирил Домусчиеви, които са собственици на завод "Балкан" в града на люляците, където ще бъде ситуирана фабриката.
Засега плановете са в Ловеч да бъдат произвеждани два модела на компанията. Намерението на инвеститорът е обаче портфолиото да се разшири значително, но това ще става поетапно, отговори на въпрос на News.bg Али Весвай от съвета на директорите на немския автопроизводител.
GolaVoda
на 11.07.2021 в 19:44:16 #12батериите пък ще са китайски това ще се случи само ако дотогава САЩ не разпуснат Европейския съюз при причина, че е съюзник на Китай...
bgpluss
на 10.07.2021 в 16:52:16 #11Браво! Дано този път се случи.
chafeto
на 10.07.2021 в 15:36:14 #10Tomorrow Обвиняваш Борисов за нещо, после правиш същото и го обявяваш за успех ? Подобно "стимулиране" на частен бизнес е противозаконно в ЕС. Фолксваген реши да строи завода в Турция, защото България като член на ЕС не можеше да им предложи "стимул"! ****************************************************** Ами те нещата не могат да се разглеждат еднозначно. Но на фона на демографската ситуация, на липсата на ефективни кадри (дори на средно и ниско ниво) и т.н., то самото управление на Борисов си е достатъчно силен антистимул. Защото за разлика от немския политичски елит и чиновнците в Брюксел, немскит бизнес гледа прагматично и напудрената демагогия не го интересува.
chafeto
на 10.07.2021 в 15:28:42 #9До сега подобни новини винаги са били кьорфишек и нечий политически PR Дано този път не е така.
godoro
на 10.07.2021 в 14:46:52 #89 ????..!
Tomorrow
на 10.07.2021 в 14:40:32 #7Откри топлата вода, ти защо си мислиш, че не са те изхвърлили още?
godoro
на 10.07.2021 в 14:25:53 #6Това е съвет,никой не те вкарва в обяснителен режим,пък ти си пиши,пиши.....тук няма цензура срещу глупоста!
Tomorrow
на 10.07.2021 в 14:07:35 #5Годоро Insult of my intelligence е да влизам в обяснителен режим с теб!
Legalen
на 10.07.2021 в 13:57:44 #4Знаех си! Кльстьрьт на Плевнелиев! Иначе не мога да си го представя, Бьлгария ще строи автомобили а баш автомобилостроителят е игнориран. Гордей се Росене, ти жьнеш вече успехи!
godoro
на 10.07.2021 в 13:46:36 #33 Не чети просто,а прочети и тогава се занимавай с европейска граматика!
Tomorrow
на 10.07.2021 в 13:23:57 #2Обвиняваш Борисов за нещо, после правиш същото и го обявяваш за успех ? Подобно "стимулиране" на частен бизнес е противозаконно в ЕС. Фолксваген реши да строи завода в Турция, защото България като член на ЕС не можеше да им предложи "стимул"!
coco7
на 10.07.2021 в 12:58:05 #1Браво! Честито! Една добра новина.