Закачлива брошура за сексуално ограмотяване се появи на сайта на столичната Регионална Здравна Инспекция (бивша РИОКОЗ).

В рекламната диплянка, озаглавена "Приключенията на Кънчо", главният герой - рисуван пенис съветва в стихотворна форма как се поставя презерватив.

"Кънчо се събуди, готов да се труди. Известен щурмовак съм аз. Изпълнен съм с енергия и страст", са първите строфи в брошурката, която става още по-интересна, когато се оказва, че първият опит на Кънчо да си сложи презерватив е неуспешен.

Нужни са му цели три презерватива, за да успее да се облече правилно, което винаги трябва да прави, "когато прави любов".

"Приключенията на Кънчо" предизвика смут в интернет форумите, където се появи информация, че стиховете, с открито сексуално съдържание, са предназначени за деца. Пред Lifestyle.bg от столичното РЗИ категорично отрекоха това.

От там заявиха, че брошурата е предназначена за ученици в среден и горен курс и е съставена по програма за превенция на СПИН. Тя е изготвена преди повече от 10 години от бившата СХЕИ, а не е нещо ново. Новото е, че тези дни дипляната е качена на сайта на РЗИ.

По-късно от ведомството официално разясниха, че през 2010 г. брошурата е преиздадена от бившата СРИОКОЗ в рамките на промотивната дейност на инспекцията по темата „Превенция на ХИВ/СПИН".

Сътрудниците, предложили издаването й, са вече пенсионери. Визуалният проект е бил взаимстван от немски здравно-информационен материал по същата тема. Немското име на героя е заменено с българско име.

Дипляната е издадена в минималния изискуем тираж /10 000 бр./, който е вече изчерпан и чиято стойност е била 245,66 лв.