Инициативен комитет излезе със свои идеи за развитие на столицата, включително и с предложение пистата за Формула 1 да не е на летището в Доброславци, а върху табаните на Кремиковци.

В инициативния комитет влизат "Инициатива "Нов устройствен план", "Граждани за София", Екосдружение "Връбница-Надежда" и фенове на Формула 1.

Участие в пресконференцията в БТА взе Снежинка Цветанова, която е фен на Формула 1, но не одобрява идеята пистата да е в района на Доброславци.
"Това е един от най-неекологичните спортове", категорична беше тя. Според нея трябва много добре да се проучат икономическите изгоди от проекта за пистата.

"Ако се окаже рентабилно, приветстваме идеята, ако не е рентабилно, ще ходим в съседни държави да гледаме състезанията", коментира Цветанова. "Нас ни смущава това, че се определя един терен безалтернативно", посочи още тя и допълни: "Този терен не е подходящ за Формула 1".

"Нека се предложат поне 2-3 терена", поиска Снежинка Цветанова. Според нея след обсъждане с граждани и експерти трябва да се определи най-добрия терен.

По думите на Цветанова за терена в Добриославци има редица проблеми - летището е построено върху земеделска земя, за която собствениците не са обезщетени.

"Така правителството подарява една чужда земя", изтъкна тя.

От комитета предлагат проектът за Формула 1 да бъде пренесен върху табаните на Кремиковци.  Според тях табаните  с площ от 1 500 дка са с най-подходящи условия за изграждане на писта.

 

арх. Димитров

Летище София е на 5-6 км., а теренът е естествено шумоекраниран. "Шумът остава в средата, в която се произвежда", заяви арх. Димитров от Инициативния комитет.

Освен това от този терен има достъп до магистралите Тракия, Хемус, Струма и пътя за Калотина.

За да не останат незастроени и пустеещи терените в Доброславци ( 3 000 дка), инициаторите предлагат свое решение - да се изгради по всички правила на науката и практиката нов източноевропейски университетски комплекс или нов Студентски град.

Той ще се разпростира върху площ от 2 000 дка. Върху още 600 дка ще се изгради  национален спортен комплекс. Останалата част от територията държавата да предостави на Дейвид Варод (изпълнителният директор и продуцент на  "Ню Имидж България" - бел.ред.), който да изгради за своя сметка и в полза на държавата национален киноцентър, предлагат още те.

„Така Киноцентърът в Бояна няма да се презастроява", обясни арх. Димитров.

"Наоколо ще дойдат да живеят професори, продуценти, сценаристи, артисти, треноьри", изтъкна той. Ако идеята бъде реализирана, върху териториите между Доброславци, Кътина и Балша ще се появи нов Холивуд - Софийският.

"Територията е готова", категоричен бе арх. Димитров.

Инициаторите са помислили и за инфраструктурното развитие на столицата.

Кремиковската Формула 1 и доброславската културно-спортна Мека ще бъдат свързани с градската инфраструктура чрез развитието на две продължения на втория метродиаметър.

Инициаторите предлагат метрото да се удължи в посока:
Доброславци, Централна гара- Централни гробища- Табаните на Кремиковци, ул. "Граф Игнатиев" - бул. "Цариградско шосе" - Парк "Враня" - бул."Витоша  " - бул. "България" - Бояна и бул. "Тодор Каблешков" - бул. "Цар Борис 3" - Горна Баня - Перник.

Това ще повиши ефекта от вложените средства и ще направи по-удобна и по-хармонична свързаната урбанизирана градска среда, смятат от Инициативния комитет.

"С този план градът се разтоварва", изтъкна архитект Димитров.

От инициативния комитет са изпратили своите идеи за развитие на София и пистата за Формула 1 до председателя на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу, премиера Бойко Борисов, министъра на икономиката Трайчо Трайков, културния министър Вежди Рашидов, просветния министър Сергей Игнатов, Столичен общински съвет и Столична община.