Филчев нареди шефове от ВКП да се срещнат със СДС за магистрала "Тракия"

Един балансиран договор за концесия – така министърът на регионалното развитие Валентин Церовски определи подписаното днес споразумение за магистрала Тракия.

В присъствието на премиера Симеон Сакскобургготски подписи под документа сложиха министъра и шефовете на “Тракия” АД от българска и португалска страна Емил Коцев и Коща Ферейра.

Според Церовски за първи път ставаме свидетели на толкова мащабна частна инвестиция в инфраструктурен проек.

В цифри това изглежда така - 590 млн. евро за северната дъга София – Бургас, 125 млн. евро за участъка Калотина – Бургас.
Министърът изброи и преките икономически ползи за България
• 3 милиарда евро за периода на концесията от 35 години;
• 168 млн. лева годишни приходи в бюджета на Агенция “Пътища”, които може да бъдет инвестирани в други участъци от пътната инфраструктура;
• данъчни приходи от 706 146 000 евро;
• приходи по ДДС от 3 654 018 000 евро;
• 1087 постоянни работни места.

Министър Церовски подчерта, че в страните, очакващи присъединяване към ЕС и новоприсъединилите се, досега няма такъв мащабен проект, финансиран от частни финансови институции.

На въпрос защо преди подписването не е изчакано решението на парламентарната комисия за автомагистрала "Тракия”, министърът отговори, че той не носи вина за това, че комисията не може да функционира.
Той обяви, че консцесионните договори са в прерогативите на изпълнителната власт и заяви, че договорът е сключен при спазване на българската конституция, за един от авторите на която самият Церовски се провъзгласи (министърът е велик депутат, сложил подписа си под новата Конституция, бел.ред).