
Това заяви Георги Петров - председател на Управителния съвет на АЕБТРИ - организацията, която обединява българските фирми от международния транспорт.
Според него е необходимо да се обяви криза на пазара, да се преустанови лицензирането на нови превозвачески фирми и да се установи мораториум върху лихвите по плащанията на сегашните фирми.
Мерките са наложителни, заради финансовата и икономическата криза, каза още Петров, цитиран от радио Пловдив.
Той обясни, че това е сложна процедура, според която министърът на транспорта трябва да внесе предложение до Европейската комисия, която да разреши или не обявяването на криза.
Петров каза още, че ангажиментите на българските транспортни фирми са намелели драстично, заради свиването на превоза на стоки и товари към Италия, Германия и останалите европейски страни.
Между 3 500 и 4 000 са българските фирми за международен транспорт, но е възможно дори повече от 50 на сто от тях да фалират.
По данни на Организацията на фирмите от международния транспорт в България има около 20 хиляди превозни средства, които работят в международния транспорт. Толкова е броят на шофьорите, а кръгът от ангажираните в бранша е не по - малко от 100 хиляди.
PinGvina
на 09.04.2009 в 22:08:47 #8Abaris нека ти кажа че има и свестни бизнесмени които не са с последен модел мерцедес и бачкат здраво ама но те са 1 на 100 теи че ...........ДАИ да не спят !!!!!!!!!!!!
Abaris
на 09.04.2009 в 14:10:32 #7Нека ДАИ започне да си гледа работата ИСТИНСКИ и да санкционира превозвачите, чиито камиони нямат необходимото оборудване... Тогава не 50, 80% ще фалират. Ама засега шофьорите минават с 20-40 лева. А по пътя се движат возила, които са опасни... А собствениците на транспортни фирми си купуват последен модел Мрецедес, вместо да освежат автопарка, щото в България "и така може". Така че шефът на АЕБТРИ по-добре да спре да мрънка. Държавата и сега си е прекалено толерантна към българските "бизнесмени"...
PAVEL
на 09.04.2009 в 14:06:15 #6Голям майтап!!! Тия "превозвачески" фирми ни "извозваха" 20 години сега е техен ред да поплачат! купувайте икономични и малки коли и ходете пеша повече!!! П
Пути
на 09.04.2009 в 14:01:41 #5В малка България има 4000 превозвачески фирми за международен транспорт!? Ами ще фалират.... куцо и ската направило фирма с по 1-2 камиона, нормално е да има фалити и пазара да се саморегулира.
Danger
на 09.04.2009 в 13:49:53 #4Самолетните билети станаха с по 25 % по-евтини от автобусните и завалиите са в криза
iavorski
на 09.04.2009 в 12:30:04 #3Според него е необходимо да се обяви криза на пазара, да се преустанови лицензирането на нови превозвачески фирми и да се установи мораториум върху лихвите по плащанията на сегашните фирми. значи който се уредил, уредил - другите да го духат. че и на уредилите се - субсидиики а? Тия са същите като строителите - алчни и половината им дейност е в сивата икономика!
leica
на 09.04.2009 в 11:52:38 #2Егати "обяването"...
detritus
на 09.04.2009 в 11:24:31 #1Простете невежеството ми, но какво означва "обяване"?