В ход е строителството на първите четири надлеза от общо 30 пътни съоръжения по проект "Рехабилитация на железопътната линия Пловдив - Бургас, фаза 2". Изграждат се обектите за безопасно и удобно преминаване в района между гарите "Хан Аспарух" и "Нова Загора", както и между гарите "Черноград" и "Айтос".

Строителните дейности по двата пътни надлези в междугарието "Хан Аспарух" - "Нова Загора" са в напреднал етап. Строителният напредък на надлеза на км 134+334 се изразява в изградени фундаменти, насипи за пътното съоръжение, укрепващи стени, устои и монтирани главни греди. По съоръжението предстоят асфалтови дейности. За надлеза на км 127+831 са изградени фундаментите и устоите. В процес на изграждане са насипите за пътното съоръжение и укрепващите стени. За съоръжението предстоят дейности по монтиране на главните греди.

Строителните дейности за пътния надлез в междугарието "Черноград" и "Айтос" на км 244+066 са в процес на изграждане на насипите за пътното съоръжение. За надлез на км 247+580 в междугарието "Черноград" и "Айтос" са стартирани дейностите по изграждане на фундаментите на устоите, както и насипите за пътното съоръжение. За съоръженията предстоят дейности по доизграждане на фундаменти и насипи, изграждане на укрепващи стени, устои и монтиране на главни греди.

При изграждането на новите надлези се използва нова съвременна технология за укрепване на насипите зад пътното съоръжение. Тя позволява изграждането на естетическа конструкция и по-малък обем на оформените земни маси. Петте главни греди са направени от стоманобетон, като връзката между тях и основата се осъществява с монтирането на еластични елементи за поемане на натоварването.

Укрепващите стени са с височина от 6,6 м до 9,6 м. Изпълняват се няколко пласта, като се използват геомрежи, стоманени мрежи и едър камък, който има и декоративна функция. Този тип конструкция не изисква специализирано оборудване за изпълнение, което я прави икономична и сигурна система за изграждане на подпорни стени.

Модернизацията на железопътната инфраструктура има за цел постигане на по-висока скорост на движение на влаковете - до 160 км/ч. Затова е необходимо да бъде осигурено пресичане на линията на две нива, чрез изграждане на пътни и пешеходни надлези/подлези на мястото на съществуващите прелези. По този начин ще бъде сведен до минимум рискът от инциденти и жертви при пресичане на железопътната инфраструктура от други превозни средства и хора. Ще бъде напълно елиминирано пресичането на едно ниво на влакове, автомобили и хора.

Снимка 567120

Източник: МТС

По линията Пловдив - Бургас се предвижда премахване на 31 железопътни прелеза и изграждане на 28 надлеза, 1 подлез и 1 пешеходна пасарелка.

Проект "Рехабилитация на железопътната линия Пловдив - Бургас, Фаза 2" се финансира по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 -2020.

Още информация за проекта можете да намерите тук.