По-голямата част от потребителите у нас не са информирани за произхода и начина на производство на яйцата в търговската мрежа, сочи проучване на „Четири лапи".

Именно затова от фондацията стартират разяснителна кампания, която да обърне внимание върху значението на символите от маркировката на всяко яйце.

От сряда в част от големите вериги супермаркети тече видеоклип на „Четири лапи" с полезни съвети за потребителите и информация за кодовете на яйцата.

До събота пък доброволци и служители на фондацията ще разпространяват листовки по големите софийски пазари.

„Кодът носи пълната информация за това кой, къде и при какви условия е произвел яйцето."

Кодът на производителя трябва да започва с цифра (от 0 до 3), обозначаваща метода на отглеждане на кокошките-носачки, следвана от инициали на страната-производител (BG за България) и регистрационен номер на фирмата-производител.

Особено важна е цифрата, посочваща метода на отглеждане на кокошките-носачки: 3 означава отглеждане в батерийни клетки, 2 - подово отглеждане на кокошките в затворени помещения, 1 - свободно отглеждане на открито, 0 - органично производство. Същите данни трябва да са изписани и върху опаковката на яйцата.

От ЧЕТИРИ ЛАПИ съветват потребителите да купуват само яйца органично производство или от кокошки, отглеждани на открито.

По този начин хората не само ще са сигурни в качеството на закупената стока, но и ще допринасят и за подобряването на условията на отглеждане на кокошките-носачки.