България ще има рекламни билбордове в Ню Йорк. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова, която участва на заседание на Националния съвет по туризъм в комплекс "Златни пясъци", съобщава Дарик, позовавайки се на БТА.

Ангелкова уточни, че паната ще бъдат разположени на знакови места в американския град през октомври и ноември. На билбордовете ще бъдат представени български културно-исторически забележителности. Тя добави, че с общината в Ню Йорк ще бъдат договорени и други инициативи за рекламиране на нашата страна. Освен в този град България ще бъде представена и в Бостън, Вашингтон, Лос Анджелис и Лас Вегас.

През септември трябва да бъде окончателно готова програмата за националната туристическа реклама през 2018 г., изтъкна министърът. По думите й по предварителни данни ще бъдат необходими 30 милиона лева, за да бъдат изпълнени планираните инициативи.

Тя добави, че страната ни ще се рекламира и в перспективни пазари като Китай, Япония, Индия, Близкия изток, САЩ и Канада.

Ангелкова каза още, цитирана от туристическото министерство, че България е на първо място като предпочитана дестинация за германските туристи.

Поставени сме на първо място от големите туроператори като предпочитано място за почивка от немските туристи. Към момента германският пазар се движи с ръст около 15-20% спрямо същия етап на миналото лято, допълни тя.

Ангелкова сподели още, че сме на второ място при избора на гостите с цел почивка от Холандия и на четвърто място от Франция и от Русия.

"Данните към момента показват, че са налице всички предпоставки за много благоприятен летен сезон 2017 г. с прогнози 7-10% ръст спрямо миналогодишния. Разбира се, това не е предел и ни предстои още работа, за да надграждаме постигнатото, и нещо повече - да го направим устойчива тенденция. Аз лично приемам тези статистики като оценка за нашия труд и за усилията ни да превърнем страната в по-разпознаваемо и предпочитано място за пътешествия и ваканции", допълни още министърът.

"Ориентирът е 10% ръст на туристите от тези дестинации през 2018 г. Важно е също да привличаме нови и перспективни пазари, като прогностичната цел е да стигнем 20% ръст от тях", заяви още министър Ангелкова.

Дигитален ЗD принтер ще изработва сувенири на международното туристическо изложение World Tourism Market в Лондон тази година, разкри Николина Ангелкова на брифинг пред медиите в к.к. "Златни пясъци" по време на заседанието на Националния съвет по туризъм.

На журналистическо запитване относно земетресението на територията на Гърция и Турция министър Ангелкова заяви, че Министерството на туризма е в постоянен контакт с Министерството на външните работи и е готово да съдейства на всеки един гражданин.

"Нямаме официална информация за отказали се туристи или такива, които са отменили резервацията си. На този етап няма подадени сигнали към нас, но сме готови да реагираме незабавно и да съдействаме" заяви министър Ангелкова.

Двама загинали и стотици ранени след силния трус в Егейско море
Обновена

Двама загинали и стотици ранени след силния трус в Егейско море

6, 7 по Рихтер разлюля Югоизточна Турция. Регистрирано е и цунами

На заседанието беше разгледана Годишната програма за национална реклама на България за 2018 г. и актуализирането на Националната стратегия за устойчиво развитие на туризма в България 2014-2030 г. Участие в дискусията вземат и областният управител на Варна Стоян Пасев, представители на министерства, Комисията за защита на потребителите, Българската агенция по безопасност на храните, Националната агенция за приходите, общини, туристическия бранш, национални курорти и др.