В писмо до институциите, Асоциация на пострадали при катастрофи, алармират затова, че в кв. Княжево реверсивното движение, първоначално въведено само временно, не само блокира квартала, но и е опасно, тъй като ограниченията просто не се спазват.

Припомняме, че две от лентите за движение на бул. "Цар Борис III" през сутрешните часове на делничните дни са в посока центъра на София, а в следобедните - към изхода на града.

След въвеждането на тази мярка транзитният автомобилен поток се увеличи многократно. Според законовите норми пропускателната способност на път клас Ⅰ - 1 с Г 10,5 м с 2 платна е 5 000 - 20 000 автомобила на денонощие, а по официални данни вследствие на реверсивното движение в района са отчетени 28 000-30 000 автомобила, трафик, аналогичен с този на АМ "Тракия".

Този трафик минава на 1,5 - 2,00 м от входовете на домовете на жителите в квартала, както и на сантиметри от спирките на обществения транспорт, които не са обезопасени. Катастрофите са ежедневие, а предвид характера на терена особено опасно е движението при сняг и заледяване през късна есен, зима и ранна пролет.

Реверсивното движение довежда до блокиране на кв. "Княжево". Задръстванията са по целия булевард "Цар Борис III" и прилежащите към него вътрешноквартални улици.

Освен това движението е въведено на трасе, което не покрива нормите за път с обща широчина от 10,5 м. Отделните размери на трите ленти са много под стандартите, а по този маршрут се движат автобуси на градския и междуградския транспорт, чиито габарити съвсем не се вместват в широчината на лентата за движение.

В участъка от ул. "10 -ти км" до сп. "Черният кос" има места без тротоар, а това е единственият начин хората да се придвижват от жилищата си до спирките на градския транспорт. Липсва обезопасителна предпазна мантинела, което поставя в риск живота на пешеходците.

Частта от местността "Черния кос" до ул. "Райска градина" по бул. "Цар Борис III" е гъсто населена и с множество включващи се в булеварда улици, като там официално ограничението на скоростта е 40 км/ч

С въвеждането на реверсивна организация Агенция "Пътна инфраструктура" отново пренасочва автомобилния трафик от автомагистралата към отсечката "Княжево - Драгичево" и изцяло обезсмисля функцията на автомагистрала "Люлин".

На първо място, като спешна мярка за справяне с проблема, е необходимо да се озаптят преминаващите с висока скорост автомобили, защото очевидно знакът за ограничение на скоростта до 40 км/ч няма ефект, пишат от Асоциацията.

За целта е необходимо незабавно да се постави стационарна камера за контрол на скоростта и дори предлагат подходящо за тази цел място - в района на бензиностанция "Лукойл".

В писмо от Асоциация на пострадали при катастрофи до Министерство на регионалното развитие и благоустройството, Министера на вътрешните работи, кмета на Столична община, председателят на държавната агенция по "Безопасност на движението по пътищата", председателя на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" и началника на отдел пътна полиция, СДВР.