От Спаси София алармират, че управляващите са внесли в Столичния общински съвет предложение за допълнителни 5 млн. лв., които да отидат за частния превозвач МТК Гроуп. Градските активисти, които преди 4 години се бориха срещу концесията, казват, че заради неизгодния договор, който Общината е подписала, сега е принудена да дава все повече и повече общински пари на фирмата.
Активистите припомнят, че основният аргумент на управляващите от ГЕРБ и ВМРО в полза на концесията, беше, че частният превозвач щял да вози на по-изгодни цени от "Столичен автотранспорт". Сега се оказва, че това е било лъжа. Корекцията на цената важи както за в бъдеще, така и със задна дата. Има месеци, в които цената за МТК е била значително по-висока от тази на общинското предприятие и концесията ни излиза златна. Най-лесните за експлоатация крайградски линии ни излизат по-скъпо, отколкото ако ги беше обслужвал общинският Столичен автотранспорт. Така поне печалбата щеше да бъде за общинското дружество, вместо да се търсят заеми и държавна помощ за него. - категоричен е независимият общински съветник Борис Бонев.
Прави впечатление, че всеки доклад, свързан с МТК има едно и също действащо лице - Карлос Контрера от ВМРО. Той е предложил първоначалния договор за даване на линиите на частната фирма, той внася докладите за увеличаване на пробега и бизнеса на фирмата, сега той отново предлага още 5 млн. лв. от парите на гражданите да отидат за частника. Настоявам от ГЕРБ и ВМРО да обяснят на софиянци защо са сключили неизгоден договор, осигуряващ все повече пари за една фирма, вместо да се развива общинското транспортно дружество. Защо са позволили неясен договор, така че Общината да бъде лесно съдена, без да има почти никакви права? Този начин на управление не може да продължи защото ощетява публичните финанси и нарушава обществения интерес. - заяви Борис Бонев. Той пита и кмета, г-жа Фандъкова, докога ще мълчи за действията на общинските съветници от мнозинството.