Комисията за защита на конкуренцията спря разпространението на рекламата на напитката „Узаки Зорбас" във всичките й форми, съобщиха от комисията.

В становището на КЗК се посочва, че цялостното впечатление, което създават рекламите на продукта, насочва към популярното и в България гръцко питие УЗО.

Подведени от рекламното послание, в което сюжетът е изграден изцяло върху елементи от гръцката култура, език и самобитност, потребителите биха купили напитката "Узаки Зорбас" с впечатлението, че купуват разновидност на гръцката напитка УЗО, допълват от комисията. 

Така според тях се нанася и вреда и на интересите на конкурентите на българския пазар, които произвеждат известната българска анасонова напитка „мастика", както и на търговците, които внасят и продават на българския пазар различни марки УЗО.

Определението на комисията подлежи на незабавно изпълнение.