Украинската комисия, която разследва катастрофата на българския кораб "Ванеса", хвърля сериозни обвинения върху капитана Мирослав Димитров.

Според окончателните изводи на комисията, резюме от които беше изпратено до корпункта ни в Москва, капитанът е взел няколко неправилни решения, довели до трагедията с кораба в нощта на 2 януари в Азовско море.

За първи път официално украинските власти твърдят, че капитанът е отказал помощ от морските власти в Керч, както и, че не навреме е подал сигнал за бедствие. Потвърдено е от материалите по преговорите на "Ванеса" с украинските брегови власти. Това съобщиха от пресслужбата на украинското транспортно министерство, цитирани от БНТ.

Освен това капитанът е взел неоправдано решение и "пренебрегвайки добрата морска практика" е извел кораба в открито море, въпреки предупреждението за буря. Взел е и погрешно решение като на десния борд е бил натрупан повече от необходимия баласт.

Сред обективните причини за катастрофата са лошото време и факта, че корабът е бил много стар - на 34 години. Украинските експерти твърдят, че това не изключва скрита и явна корозия на метала, което е намалило здравината на корпуса. Потвърждава се от повредите - откъснат ляв фалшборд и разрушени части от вентилационните тръби.

Изводите на комисията са били утвърдени още преди месец, но не е ясно кога ще бъдат изпратени в България. Очаква се корабът да бъде изваден от дъното на Азовско море, когато се затопли в началото на пролетта.

Според украинското транспортно министерство още няма следи от изчезналите 8 моряци от екипажа. Други двама бяха открити мъртви, а жив се спаси само механикът Николай Димитров.