Собствениците на плувни басейни масово не са запознати със задължението си да осигуряват безопасна техническа експлоатация на използваните в тях елементи за вграждане, филтрация и помпи. Това показва анализът на резултатите от 177 проверки, извършени между 29 октомври и 1 ноември от служители на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) в цялата страна.

Проверките са обхванали туристически обекти, места за настаняване, балнеолечебни центрове, СПА центрове, уелнес и таласотерапевтични центрове, които стопанисват общо 301 броя плувни басейна.

При инспекциите е било установено, че лицата, които стопанисват плувните басейни, не са запознати с Наредбата за правилна и безопасна техническа експлоатация и поддръжка на елементите за вграждане, филтрация и помпите към плувните басейни, както и че те трябва да осигурят правилна и безопасна техническа експлоатация и поддръжка на елементите за вграждане, филтрация и помпите към плувните басейни.

РЗИ отчете 6 столични басейна с несъответствия в качеството на водата

РЗИ отчете 6 столични басейна с несъответствия в качеството на водата

Бистрата вода е критерий за поддържан басейн

От агенцията съобщават, че повечето собственици не са съставили досие с проектна и техническа документация, което трябва да се съхранява на обекта.

От ДАМТН напомнят, че при експлоатация собственикът на съоръжението е длъжен да назначи комисия, която да извършва проверки на безопасността и техническата изправност на елементите за вграждане, филтрация и помпите два пъти годишно - в периодите от 1 април до 30 май и от 30 септември до 31 октомври. За работата си комисията съставя протокол, който трябва да се приложи към досието на басейна.

Служителите на ДАМТН вече са предприели действия за констатираните несъответствия.

Инспекциите за изпълнение на задълженията на собствениците и лицата, стопанисващи плувните басейни, продължават.

С нова наредба правителството следи за безопасност в плувните басейни

С нова наредба правителството следи за безопасност в плувните басейни

Определят я за съществена за туристическия сектор и за повишаване качеството на туристическите услуги