Към момента ГКПП "Капитан Андреево" работи на пълен капацитет, всички десет трасета на вход товарни автомобили са подсигурени със служители и на денонощие на вход се обработват около 1150 -1200 товарни автомобила или около 2350 товарни автомобила в двете посоки. Това заяви пред медии по повод символичния протест на български и турски превозвачи Васил Инджов, заместник-директор на ТД Южна морска.

Постигната е договорка с превозвачите и турската страна да бъде отворено и ново 11-то трасе за товарни автомобили на вход, което ще бъде специализирано за хладилни камиони. За целта до края на годината ще бъде обявена обществена поръчка за реконструкция на съществуващо трасе за извънгабаритен товар. До края на годината ще бъде обявена и обществена поръчка за нови кантари на ГКПП "Лесово". Новите кантари ще увеличат трасетата с две на вход и едно на изход от страната. Агенция "Митници" и българските институции са в контакт с превозвачите, както и с турските власти. Регулярно се провеждат срещи, на които се поставят оперативно проблемите и се търси общоприемливо решение.

Времето от септември до края на годината е пиков период на доставки и практиката от години назад показва, че тогава се увеличава броят на товарни автомобили, които желаят да преминат през ГКПП "Капитан Андреево". Тази година заради пандемията от ковид-19 има изместване на доставките и трафикът в този период е още по-засилен (с около 4-5% спрямо миналата 2019 г).

Превозвачи готвят протест заради постоянни опашки на ГКПП "Капитан Андреево"

Превозвачи готвят протест заради постоянни опашки на ГКПП "Капитан Андреево"

Километричните колони и чакането с дни изнервят шофьорите

За последните пет години броят обработвани товарни автомобили на ГКПП Капитан Андреево е нараснал с над 47%, отворени са по две нови трасета на вход и на изход (общо четири нови трасета) и са внедрени различни технически средства (като например четци за баркодове на документи, за лични документи, за номера на превозни средства), които ускоряват работата на митническите служители и в същото време позволяват да се поддържа необходимото ниво на контрол, съответстващо на външна граница на ЕС.

Агенция "Митници" и българските институции са в контакт с превозвачите, както и с турските власти. Регулярно се провеждат срещи, на които се поставят оперативно проблемите и се търси общоприемливо решение.