Отпадането на забраната тежки камиони да се движат в началото и в края на уикендите, както и в големите жеги, предизвика спор между представители на Националното сдружение на българските превозвачи и Асоциацията на пострадалите при катастрофи в сутрешния блок на Нова телевизия.

"Има изисквания и регламенти на ЕС, които вече се спазват от България и вече новите настилки, които се полагат по пътищата, издържат на високи температури и не е необходимо тази мярка. Основните транзитни коридори в България вече са покрити с такъв битум”, коментира Красимир Лалов от Националното сдружение на българските превозвачи.

По думите му, товарните превози носели 2 млрд. лева БВП на страната ни и според него не може толкова лесно да се заклеймят, че пречат на движението по пътищата.

"Ние сме против работният ден да се затваря за излизане от София. Работният ден никъде не свършва в 17 часа. Целият износ на държавата привършва дори в 21-22 часа”, коментира още Красимир Лалов.

От своя страна Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи изтъкна, че отмяната на забраната щяла да бъде обжалвана и отменена от прокуратурата, защото била нарушена процедурата.

"В другите страни в неделя задължително има ограничение на движението на тирове. В някои държави има и в петък”, посочи Тодоров.

"На едно мнение сме, че по магистралите няма нужда от забрана за движение на тирове след 17 ч. в петък, защото там може да се изпреварва. Големият проблем са критичните участъци като Русе-Бяла, Благоевград-Кресна и др. За тези участъци тези забрани трябва да останат. Статистически петък и неделя са дните с най-много катастрофи. Юли, август и септември стават най-много инциденти, а сега ще добавим още един рисков фактор с някакви икономически аргументи”, каза още Тодоров.