До съвсем скоро, онлайн маркетингът беше просто нов и различен начин за предлагане на продукти на пазара. С течение на времето хората осъзнаха, че това е един от най-лесните и достъпни методи за размяна на стоки и услуги. През последните няколко години дигиталният маркетинг придоби по-голямо значение, като стана неразделна част от всеки един бизнес.

Според уеб агенция SEO Web Design вече не е достатъчно да имате само уебсайт или рекламна кампания, нужно е да създадете интегрирана стратегия за дигитален маркетинг, която да работи успешно за вашия бизнес.

Онлайн пространството е част от почти всичко, което правим, тоест значението на дигиталния маркетинг е изключително голямо. В тази статия ще разгледаме защо онлайн маркетингът е необходим за успеха и развитието на един бизнес, без значение дали е малък или среден на размер.

Хората прекарват много време в социалните мрежи

Онлайн пространството е мястото, където голяма част от населението прекарва времето си, било то за забавление, било за работа или пазаруване.

Статистиката показва, че през 2019 г., средно един потребител има поне седем регистрации в различни социални мрежи. 97% от възрастните под 65 години използват интернет всеки ден, като това е един от най-предпочитаните начини за комуникация и търговия. Почти всеки човек има профил във Фейсбук или Инстаграм и ги използва ежедневно. 30% от хората споменават конкретна марка на даден продукт в социалните си мрежи.

В днешно време средно един човек прекарва над 2 часа на ден в онлайн пространството, като при тинейджърите това време е повече - средно 9 часа.

Една от първите десет причини, заради която хората използват интернет, е да пазаруват и да правят резервации. 48% от тях казват, че са направили последната си онлайн покупка, след като са попаднали на реклама в някоя от социалните мрежи.

Защо обаче усилията на някои търговци не са толкова ефективни, макар и да имат социални профили за бизнесите си? Всички знаем, че в социалните мрежи има както много печеливши, така и много губещи. Създаването на един профил и споделянето на съдържание там от време на време не е достатъчно, за да се увеличат продажбите или да се привлекат нови клиенти.

За постигането на успех е необходимо изграждането на добра маркетингова стратегия, която ще помогне за разрастването на бизнеса, като тя включва не само реклами в социалните медии, ами и изработка на уеб сайт, SEO оптимизация и изобщо създаване на цялостен онлайн имидж.

Снимка 475150

Източник: Еnvato.com

Дигиталният маркетинг помага за растежа на малкия бизнес

Дигиталният маркетинг може да помогне за ефективния растеж на по-малките компании. Преди няколко години фирмите с немного висок бюджет трудно можеха да си позволят да инвестират в популяризиране на своите продукти и услуги. Традиционните реклами, освен че са скъпи, имат и нисък процент на успеваемост. Разбира се това няма как да се случи, ако досега не сте заложили на изработката на електронен магазин или обикновен уеб сайт, които са задължителна и не много скъпа инвестиция в наши дни. Цената на обикновен електронен магазин струва от порядъка на 1200 до 2000 лева, като много по-скъпата част са последващите маркетингови кампании, независимо дали са Facebook/Google реклами, мейл маркетинг или оптимизация на сайта, по-известна като SEO (Search engine optimization). Там цената би могла да е в пъти повече на месечна база.

Дигиталният маркетинг позволява на малките фирми да разширят бизнеса си ефективно. Причината затова е, че методът е лесно адаптивен, а и по-евтин. Освен това, онлайн рекламата и SEO оптимизацията предоставят възможност на малките бизнес предприятия да се конкурират на пазара.

Насоченост

Когато пуснете реклама в списание, определено имате някакво насочване пред кого да попадне рекламата ви - тоест, знаете, че вашата целева аудитория чете това списание. Също така имате известен контрол върху разположението и размера на рекламата на страниците на списанието. Да кажем, че тази реклама може да достигне до един милион читатели. Но какъв процент от този милион всъщност е вашата целева аудитория? Дадено модно списание може да има аудитория, която се състои от 59% жени на възраст 35-55 години. Вероятно те имат някакво образование и знаете, че са заинтересовани от типа мода, представен в това списание. Но все пак, аудиторията е твърде голяма.

Едно от предимствата, които ви дава дигиталният маркетинг, е възможността да насочите информацията към определена аудитория, която се интересува от вашите услуги или продукти.

Когато насочите вашето съобщение към определена група от хора, вие създавате реклама, която е изключително подходяща за вашия целеви пазар.

Висок коефициент на конверсия

Коефициентът на конверсия е един от най-важните фактори за всеки бизнес. В традиционния маркетинг няма надеждни методи за измерване степента на конверсия на рекламата. Но с помощта на дигиталния маркетинг тя може да се следи,чрез анализи в реално време.

Фирмите, които са избрали дигитален маркетинг, са в състояние да измерят процента на конверсия в реално време с помощта на прост метод. Това е определяне процента на зрителите, които се превръщат в клиенти, а след това и в лоялни такива. Например, SEO оптимизацията има висок процент на конверсия, защото е в състояние да генерира бърз и ефективен канал за комуникация с потребителите, тоест само тези, които търсят конкретен продукт ще видят вашия.

Снимка 475149

Източник: Еnvato.com

Как SEO оптимизацията работи за вашия бизнес?

88% от хората смятат онлайн търсенето на желан продукт, намирането на информация и мнения за него за важна част от решението за покупка. Тоест, всички тези хора не купуват без предварително да са проучили всичко. 23% от тях изобщо не използват определен бранд, ако той има лоши отзиви онлайн.

Гледането на телевизия става все по-рядко, а продажбите на списания и вестници намаляват с около 16% годишно - всичко това за сметка на увеличаването на онлайн търговията и дигиталния маркетинг.

Всяка година се извършват над един трилион онлайн търсения. Google държи чудовищния дял от 3,5 милиарда от тези заявки. Всеки ден във Facebook се гледат 8 милиарда видеоклипове, като по-голямата част от тях са с цел покупко-продажба. Електронната търговия има огромен растеж последните две години, благодарение на гиганти като Amazon, Etsy и т.н.

Търсейки нещо онлайн, хората са нетърпеливи и не проверяват повече от 3 или 4 страници с резултати в търсачки като Google. Така че не трябва да се примирявате с това, че имате уебсайт - той трябва да бъде видян и посетен, тоест трябва да е на първи позиции, за да му обърнат внимание. Важно е да изпреварите конкурентите си. Ето така SEO оптимизацията работи за вашия бизнес. Ако уебсайтът ви е добре оптимизиран, потребителите лесно ще ви откриват, когато въвеждат ключова дума, свързана с вашата марка или продукция.

Съвременният процес на продажби започва онлайн - от ресторанти и стоки, до лекари, счетоводни и правни услуги. Колкото по-интегриран е вашият бизнес онлайн, толкова по-лесно клиентите ви намират и вие печелите.

Как да бъдете актуални онлайн?

За да бъде вашият бизнес актуален и намиран лесно от клиентите, е необходимо да имате онлайн присъствие. Целта на дигиталния маркетинг е да ви осигури това присъствие.

Ето какво може да направите, за да бъде актуален вашият бизнес в мрежата:

  • Трябва ви удобен за употреба уебсайт;
  • Инвестирайте в SEO, за да може да излизате по-нагоре в резултатите при търсенето по ключови думи;
  • Направете си поне един активен профил в социалните мрежи, чрез който да общувате с потенциални клиенти;
  • Следете коментарите и молете редовно за отзиви.

Значението на дигиталния маркетинг е голямо. Бизнесът в съвременната икономика се нуждае от онлайн реклама, за да бъде конкурентоспособен.