80% от оплакванията на граждани до еврокомисар Кунева са за сметки за ток и парно, услуги на мобилни оператори и самолетни билети.

Това каза еврокомисарят за защита на потребителите Меглена Кунева на заседание на комисията по европейски въпроси в Народното събрание.

Tя каза, че оплакванията на гражданите са най-вече в областта на услугите, и предположи, че много от казусите ще стигнат и до съда.

59 % от оплакванията, които пристигат до министъра, са свързани с дяловото разпределение и начина на разпределение на количеството топлоенергия.

Еврокомисарят каза още, че все по-често чужди граждани от ЕС й се оплакват, че получават два пъти по-високи сметки от българските граждани.

"Трябва да си зададем въпроса как е защитен един потребител, има ли той достатъчно информация?", посочи Меглена Кунева.
Тя отбеляза, че Комисията за защита на потребителя и Комисията за защита от конкуренцията в Европа работят често заедно и дейността им е взаимно свързана.

Кунева съобщи още, че през 2009 г. ще се проведе голяма кампания в областта на защита на потребителя у нас.