Google ще спре дългогодишната си практика да сканира съдържанието на писмата, които получаваме в Gmail, обяви компанията днес.
Технологичният гигант "чете" нашите мейли още от създаването на услугата с цел да предлага на потребителите по-добре насочени реклами.
Ползващите Gmail и досега можеха да откажат, а практиката се прилагаше само при акаунтите на частни потребители, не и на корпоративни.
Въпреки това бизнесите нямат доверие на гиганта, който иска да привлече все повече фирми към облачните си услуги.
Промяната ще влезе в сила от тази година, но точна дата все още не е определена.
На пазара на облачните услуги най-големите конкуренти на Google са Microsoft и Amazon. С хода си, който цели да върне доверието към начина, по който компанията пази поверителната комуникация, Google се надява да спечели нови потребители.
Разбира се, промяната не означава, че ползващите Gmail ще спрат да виждат реклами изобщо.