Производителите на смартфони в Индия поискаха подкрепа от правителството, за да се справят със силната конкуренция от страна на китайските брандове. В последно време те инвестират ударно в страната и завземат бързо растящия индийски пазар.
Местни играчи като Micromax и Intex, които доминираха до миналата година, губят позиции, след като компаниите от Китай наводниха пазара и не жалят средства за налагане на своите продукти.
В резултат на агресивната стратегия на компании като Xiaomi, Lenovo и Oppo, китайските брандове увеличиха пазарния си дял в Индия до 46% през 2016 г., спрямо 14% през 2015 гоидна. В същото време делът на индийските марки смартфони се сви от 54% до 20%, по данни на Counterpoint Research, пише TechNews.bg.
Нарендра Бансал - основател на Intex, вторият по големина доставчик на смартфони в страната, призова индийските власти да въведат антидъмпингови мита върху китайските устройства, подобно на внасяната стомана.
С допълнителен налог могат да се обложат дори устройства на китайски брандове, които се сглобяват в Индия, за да се компенсират финансовите инжекции от китайското правителство, смята още основателят на Intex.
Неотдавна представители на индийския бизнес със смартфони са се срещнали с правителството, за да споделят опасенията си от китайската инвазия. Освен от ниските цени, този сектор е притеснен и от мащабните рекламни кампании, които китайски брандове разгръщат в страната.
А интересът на китайските производители към Индия е напълно разбираем. По данни на IDC, през 2016 г. в страната са доставени 109 милиона смартфона, което е три пъти повече, отколкото преди три години.