Тази седмица може да се запомни и с добра новина, която се отнася не само за правителството, независимо че дойде точно навреме, за да се похвали с добри постижения малко преди изборите.
Но новината е добра и за данъкоплатците, защото размразените от Брюксел 115 млн. евро няма да тежат на държавния бюджет.

Размразените от Европейската комисия на 12 май последни средства по предприсъединителната програма ИСПА действително няма как да не се отчетат като успех.
Парите бяха спрени в края на юли 2008 г. и до последно имаше изгледи да бъдат компенсирани чрез изтеглянето им от държавния бюджет, респективно за сметка на данъкоплатците.

Мотивът - конфликт на интереси и скандалните афери по време на управлението на пътното ведомство от тогавашния фонд от Веселин Георгиев, прочул се с прозвището Батко.

Резултатът - сериозно преструктуриране на ведомството, което мина на пряк контрол на Министерския съвет; приемане на закон за конфликта на интереси; изменения в нормативната уредба при провеждането на обществените поръчки.
И доста одити, през които трябваше да премине преструктурираната Национална агенция „Пътна инфраструктура" (НАПИ).

Наградата - зелена улица за усвояването на 115 млн. евро, които основно трябва да отидат за доизграждането на магистрала „Люлин".
И признанието на Брюксел, че българските чиновници са започнали да спазват общоприетите европейски правила. Както и сигнал, че дори за разлика от някои от по-старите държави-членки на общността (които периодично понасят някакви финансови санкции) държавните служители на България има надежда да проговорят „брюкселски".

Проблемът е защо беше необходимо да се стига дотук. Тъй като това все пак доведе до загуба на пари. Трябва ли да припомняме, че и времето е пари.
Което за България е особено ценно, защото надали има друга европейска държава, в която няма нито една изградена докрай магистрала, а наличните пътища като цяло да са в толкова лошо състояние.