McDonald's Corp., пострадала от ценовите войни и неуспешния опит да съживи американския бизнес, ще ревизира корпоративната си структура, съкращавайки мениджъри като част от план, който трябва да спести 500 милиона долара админстративни разходи до края на следващата година, предава The Wall Street Journal.

Пазарът за бързо хранене става все по-конкурентен, а съперниците на McDonald's печелят пазарен дял благодарение на агресивни промоции.

Промяната бе обявена във видео съобщение на президента за САЩ Крис Кемпчински. Той не съобщава колко хора ще бъдат уволнени, но се очаква това да стане ясно следващата седмица, когато служителите ще бъдат събрани на среща.

Компанията вече съкрати неясен брой позиции през последните две години и реинвестира част от средствата в технологии като дигитални поръчки, които трябва да донесе растеж.

Няколко франчайза одобряват хода пред изданието, като посочват, че твърде голямата бюрокрация уврежда процеса по вземане на решения. Над 90% от ресторантите на веригата в САЩ са франчайзи, които плащат част от приходите на McDonald's, за да използват името. "Дори не знам какво правят хората на тези мениджърски позиции", казва един от тях.

McDonald's премахва чийзбургера от своето Happy Meal

McDonald's премахва чийзбургера от своето Happy Meal

Веригата за бързо хранене иска да изчисти имиджа си