Общопрактикуващите лекари да осигуряват при необходимост телефонна консултация за пациентите си във времето от 8 до 20 часа в работни дни, предлагат от Националното сдружение на общопрактикуващите лекари в България.

За останалото време джипитата да декларират при сключване на договорите си със здравната каса дали ще поемат или не осигуряването на медицинска помощ на пациенти, при които по тяхна преценка състоянието не търпи отлагане до следващия работен ден.

Когато общопрактикуващият лекар не поема неотложната помощ за пациентите си в извънработно време, той да посочва структура, която ще обслужва пациентите от неговата листа, гласи предложението, цитирано от zdrave.net.

Това биха могли да бъдат лечебни заведения за ПИМП, медицински центрове, ДКЦ-та, специално създадени за целта структури, центрове за спешна помощ и др. Според НСОПЛБ, ако джипито не посочи такава структура, това може да се направи директно от районната здравна каса.

Джипитата предлагат средствата за заплащане на тази дейност да се осигуряват от бюджета на здравната каса, ако услугата ще се предоставя само за здравноосигурени, и от здравното министерство, в случай че ще се ползва от всички граждани, без оглед на здравноосигурителния им статус.

От Националното сдружение на общопрактикуващите лекари са изпратили рано тази сутрин до здравния министър предложенията си за промени в Наредба 40. От сдружението уточниха, че писмото им е във връзка със заявеното желание на здравния министър по време на 51-я събор на БЛС да разреши проблема с 24-часовото разположение на джипитата.

В петък той съобщи, че общопрактикуващите лекари ще получават по 11 стотинки месечно за всеки записан в пациентската си листа, ако се съгласят да осигуряват неотложна помощ в извънработно време.