От електроразпределителното дружество EVN за Югоизточна България през идните 6 месеца ще oтпечатват кратък текст във фактурите за електроенергия. Целта е превенция срещу телефонни измами, съобщиха от дружеството.

Стремежът е гражданите да имат повишено внимание срещу подобен вид измами. В тази връзка считано от април 2018 г. на всяка хартиена фактура и касов бон компанията ще отпечатва послание, което да привлича вниманието на битовите клиенти. Акцентът е да се изостри тяхната бдителност, в случай че станат опит за телефонна измама, независимо по какъв повод и начин.

551 телефонни измами тази година

551 телефонни измами тази година

Устойчива бройка измамени - случаите от миналата година с 2 по-малко

Текстът е съгласуван с МВР. Той гласи следното: "МВР предупреждава: Искат Ви пари по телефона? Спри, не се доверявай! Това е измама."

През тези 6 месеца всеки битов клиент, ще може да прочете посланието в своя касов бон или фактура за консумирана електроенергия. Целта е посланието да достигне до максимален брой граждани, включително възрастни хора, жители на по-малки населени места и т.н.

От електроразпределителното дружество напомнят, че събиране на дължими суми за консумирана енергия или за технически услуги никога не става в брой и на място от служители на компанията, a на определените за плащане места.