Сигнал до главния прокурор за дейността и използването на правителствения „Авиоотряд 28" в периода 2005 - 2009 година внесоха народни представители от ГЕРБ.
Два са основните елементи - да бъде проверена сделката с двата „Еърбъс"-а, закупени за нуждите на отряда и да бъде извършена проверка относно това дали са спазени всички нормативни изисквания във връзка с полетите в този период, обясни Красимир Ципов.

Запитан дали внасянето на искане за проверка означава, че от ГЕРБ имат данни за извършено престъпления Ципов отвърна, че това ще бъде установено от прокуратурата, но те имат такива „съмнения и опасения".

„Нашите съмнения са породени от фактите, с които разполагаме и документите, които са налични", добави Станислав Иванов. Такава проверка е правена и е приключила с доклад, но прокуратурата не се е задействала, обясни той и даде повече подробности за фактите, пораждащи съмнения в партията.

Първичният документ, с който стартира искането за закупуване на самолети за нуждите на авиоотряда е докладна записка от изпълнителния директор на отряда. Тя е била за закупуването на един нов самолет и е изпратена до ресорния министър, който от своя страна информира тогавашния министър на финансите Пламен Орешарски.

От този момент според Иванов започват да се случват „странните неща". Докладната записка се връща с резолюция, че трябва да се закупят не един самолет, а два и то стари. Това се решение се приема и се стартира процедура по Закона за обществените поръчки (ЗОП) за закупуване на два употребявани самолета, които да отговарят на редица изисквания, като едно от най-важните от тях е за дължина на полета. Идеята е била самолетът да може да лети до Америка без кацане, обясни Иванов.

„В течение на поръчката, явно фирмата която е трябвало да я спечели, не е успяла да намери необходимите самолети и поръчката е сменена със занижаване на критериите, като изискването става самолетите да летят не по-малко от 120 минути, което означава ползване само в Европа", разказа Иванов. Според ГЕРБ именно това е нарушението на ЗОП.
Станислав Иванов припомни, че при идването на власт на кабинета „Борисов" е било договорено самолетите все пак да не бъдат два, а един, защото не са необходими, особено в условията на криза. По думите му правителството на ГЕРБ е договорило да се закупили и заплати само един от самолетите, без да се дължи неустойката, предвидена в договора и по този начин правителството е спестило на държавата почти 50 млн. лв.

Това твърдение до известна степен противоречи на вчерашното изказване на бившия вътрешен министър Цветан Цветанов от трибуната на Народно събрание, според когото неустойка все пак е платена в размер на 10 млн. лв и са спестени около 34 млн. лв, тъй като цената на самолета е била 44 млн. лв.

Бившите управляващи искат да бъдат проверени и всички разходи, които са извършвани от съответните министерства за полети до екзотични дестинации, които са описани в сигнала внесен до Цацаров. „Настояваме да бъде проверено по какъв начин са били отчетени всички разходи във връзка с тези полети", коментира Ципов.

Делегацията на ГЕРБ в Съдебната палата, която включваше още бившият транспортен министър Ивайло Московски, бившият зам.-финансов министър Владислав Горанов и Цвета Караянчева е предоставила пълен списък на полетите в периода август 2005 - юли 2009 година в помощ на прокуратурата, призна Ципов. Тя трябва да свърши своята работа и да прецени има ли престъпление или не, настоя той.