Магистралите в България са пътища на смъртта въпреки милиардите, които инвестираме в тях. Това обяви Богдан Милчев от Института за пътна безопасност и бивш шеф на КАТ в сутрешния блок на Нова телевизия.
"Причините за това са няколко. От една страна е необходимо някой да анализира тези произшествия. България е единствената страна в ЕС, в която се слагат знаци за концентрация на пътнотранспортни произшествия или за опасност", коментира още Милчев.
Според него анализирането на тежките катастрофи е ключът, който ще покаже какъв е проблемът. Повече от 10 години обаче не били издадени наредбите, по които да се анализират тежките катастрофи.
"Информирали сме премиера, че тези две наредби, които още от 2007 г. министърът на вътрешните работи и министърът на транспорта трябваше да са издали, за да могат да се правят тези анализи, все още не са издадени. Отговорът им е, че си обменяли информация и анализирали", заяви Милчев.
Според него важно е също така да се промени методът на контрол.
"Страните, които имат успехи в тази посока, са приели философията, че човек се ражда грешен, той допуска грешки волно или неволно. Когато допуска умишлени грешки, държавата трябва така да въздейства, че той да прави все по-малко умишлени грешки", настоя Милчев.
По думите му, в момента контролът по пътищата е статичен, а трябва да стане динамичен, което означава полицейските автомобили да се движат в самото движение.
smirn0ff
на 10.07.2019 в 03:34:18 #6проблем не е скоростта, с по-скоро ниската култура на движение по пътищата. в Германия няма ограничения, но там културата на движение е доста висока
boris
на 09.07.2018 в 09:23:36 #5"Купуването на книжки" е съвсем дребен проблем, но се преекспонира защото на властта и е най-лесно да "решава" проблемите именно там - вместо в огромната прогнила и корумпирана структура на КАТ. Човек се учи да кара първите пет години след изпита - Ако тогава осъзнае, че има контрол - наказания и отговорност - ще стане отговорен, ако види, че всичко "може да се оправи" с 20-лева - ще остане безотговорен за цял живот. Курса е едни месец, изпита е 20-минути. След година - никой не го помни.
budnasyvest
на 08.07.2018 в 20:55:14 #4И друга причина , българина като види магистрала е като отвързан, вдига скоростта на автомобила до краен предел без да мисли за последствията.
hard_boiled.jds
на 06.07.2018 в 14:20:04 #3Какво има да се чуди властта? Щом се купуват шофьорски книжки ще има смърт, та ако ще и за билиони да строят магистрали. Правят се на ударени. Все не знаят, все не разбрали.
Equinox
на 06.07.2018 в 11:23:00 #2Темата, все пак, е за смъртността по нашите магистрали, а не повод за вайкане и самоунижение. България служи засега добре като преграда за мигрантите, които наводниха Западна Европа по други, обходни пътища. Не сме нито бунище, нито изтривалка за когото и да било, а народът ни с нищо не е по-лош от който и да е друг по света. Тъй че по-малко самоунижения и повече разсъждения - какво ни пречи по един или друг въпрос. И с американски, прекрасно изработени и маркирани магистрали да заменим нашите, смъртността няма да намалее, защото страната ни се напълни с мощни коли второ качество, управлявани от неопитни шофьорчета, за които скоростните надминавания и разминавания са приятен гъдел. Всеки от нас, който е шофьор, е наблюдавал десетки такива случаи за едно пътуване. Изходът е в драконовски мерки на КАТ на място - сваляне на табелата, вземане на книжката.
el viejo
на 06.07.2018 в 10:46:19 #1България се оказа на неподходящо място на Европа и Балканите. Нашето местоположение ни прави периферия на ЕС и от там естествен буфер, който да предпазва Централна и Западна Европа от Близко източни емигрантски вълни и други попълзновения! Не стоим добре на картата на света, особено в съюзите, в които сме последна дупка на кавала и за нищо не ни се чува думата! Прогнозата е, че на нас ще продължи да се гледа, като на бунище от страна на ЕС и САЩ, а от страна на Русия и БРИКС, като страна, която не заслужава никакво внимание, защото се управлява нескопосано, почти безразсъдно!