Магистралите в България са пътища на смъртта въпреки милиардите, които инвестираме в тях. Това обяви Богдан Милчев от Института за пътна безопасност и бивш шеф на КАТ в сутрешния блок на Нова телевизия. 

"Причините за това са няколко. От една страна е необходимо някой да анализира тези произшествия. България е единствената страна в ЕС, в която се слагат знаци за концентрация на пътнотранспортни произшествия или за опасност", коментира още Милчев.

Нанков: Българските магистрали - най-евтините магистрали

Нанков: Българските магистрали - най-евтините магистрали

Не просто строим магистрали, а вършим работа

Според него анализирането на тежките катастрофи е ключът, който ще покаже какъв е проблемът. Повече от 10 години обаче не били издадени наредбите, по които да се анализират тежките катастрофи.

"Информирали сме премиера, че тези две наредби, които още от 2007 г. министърът на вътрешните работи и министърът на транспорта трябваше да са издали, за да могат да се правят тези анализи, все още не са издадени. Отговорът им е, че си обменяли информация и анализирали", заяви Милчев.

Най-евтините магистрали, но не за сметка на качеството

Най-евтините магистрали, но не за сметка на качеството

Чакат археолози да кажат да се местят находките по трасето за АМ "Струма"

Според него важно е също така да се промени методът на контрол.

"Страните, които имат успехи в тази посока, са приели философията, че човек се ражда грешен, той допуска грешки волно или неволно. Когато допуска умишлени грешки, държавата трябва така да въздейства, че той да прави все по-малко умишлени грешки", настоя Милчев.

По думите му, в момента контролът по пътищата е статичен, а трябва да стане динамичен, което означава полицейските автомобили да се движат в самото движение.