11 000 лева платило здравното министерство на поп-фолк телевизията Фен ТВ за изработване на клипа за 1 декември- ден за борба със СПИН, съобщава в-к Новинар.

Разпространението на клипа предизвика недоволството сред зрителите. Във Facebook вече е инициирана подписка срещу анимацията.

Заразяваме се със СПИН „през парадния вход" и "задния двор", любезно ни информират от МЗ чрез въпросния клип.

Вирусът на СПИН е изобразено като зелен микроб, който освен това може да зарази човек и през "свирката".

Въпросните входове се изобразени с фотоси на хора, снимани от кръста надолу и облечени само с бельо. Мотото на кампанията е „Презерватирай се!".

Според недоволни зрители клипът е „отчайващо груб и използва нехайно отношение и долнопробна лексика".

На запитване на „Новинар" кой е одобрил клипа, от МЗ отговарят, че клипът не е минавал през одобрението на министерството. Той е поръчан от програма „Превенция и контрол на ХИВ/СПИН". Творческият екип, създал клипа е ръководен от Камен Воденичаров. Средствата за изработката му са осигурени от глобалния фонд за борба със СПИН, туберкулоза и малария. Клипът бил насочен към хората от 15 до 29 години и затова имало провокативен елемент в него, обясняват от МЗ.

Междувременно пред Дарик радио по-рано днес шефът на ВМА Стоян Тонев съобщи, че вирусът у нас е пренесен от български рейнджъри, които били на военна мисия в Камбоджа в началото на 90-те години на ХХ в.