Тол камерите вече са лицензирани, но решението кога точно ще започне на база на тяхната информация за превишена скорост да се издават глоби, е решение изцяло в ръцете на МВР.
Това обяви в студиото на Нова телевизия регионалният министър Андрей Цеков.
Реално тези над 300 рамки на тол системата с камери, собственост на АПИ, които са разположени по пътищата на страната, винаги са събирали информация за скоростта на движение, но МВР не е използвало информацията от тях, тъй като е нямало интеграция между системите. В момента МРРБ е направило необходимите стъпки за сертификация и в момента всичко зависи от Министерство на вътрешните работи.
На практика информацията за минали периоди е събирана, но не е използвана, стана ясно от думите на Цеков. "На теория още днес могат да заработят, те и сега ви засичат, но не получавате фиш", бяха думите на министъра.
Министърът заяви и че ведомството му работи по темата за Руската църква, както бе възложено от прокуратурата. Изследва се дали МРРБ или Столична община имат отговорности по казуса.
"Проектът е бил неправилен, контролът - недостатъчен", каза министърът по повод инцидента при модернизацията на главния път Мездра - Лютидол и засягането на имотите в Ребърково при взривни работи. Това е "неприятен ефект от небходимостта да извършваме ремонти до населени места, но категорично не е редно да се случват щети при взривни работи, коментира министърът.
По думите му в края на 2025 г. трябва да е готов участъкът на пътя Е79 по договор.
Андрей Цеков коментира и строителството на магистрали, изтъквайки, че сме уникална страна, която строи 5 магистрали едновременно, но няма нито една построена към съседните й държави, с изключение на тази към Турция. Министърът се надява следващия месец да има решение за строителството на "Хемус", което да отпуши тупика и да се формира реалистичен план и график за строителство.
Министър Цеков посочи, че до края на месеца, най-късно през декември, се очаква да се разреши правният казус с индексирането на цените за строителството на магистрала "Хемус". По думите му основният проблем е начинът, по който е възлагано строителството - без спазване на правилата на Закона за обществените поръчки.
Според него лот 1 на магистрала "Хемус" може да бъде завършен в рамките на следващата година. При индексация на договорите лот 3 може да бъде достроен следващата година, а лот 2 - да напредне две трети. По последни разчети аутобанът може да стигне до Велико Търново около 2027-ма година, но за 7-и и 8-и участъци се налага да се промени трасето, поясни Цеков.
В процес на изграждане са също така магистралите "Европа", "Струма", Русе-Велико Търново, както и скоростният път Видин - Ботевград, каза още той.
1583 снегорина са в готовност в страната и в очакване на първия сняг, посочи още Цеков, уверен, че зимата няма да ни изненада.
djeri
на 18.11.2023 в 13:16:31 #2Продължавайте в същия дух преписвайте и плашете неуките и непросветени данъкоплатци!МВР нищо ама абсолютно нищо не може да решава в тази насока а само да изпълнява и спазва всички закони на република България Приети до момента!!Някой се учи от наглеца Б Михайлов и сие !Тук няма УЕФА!Ще има много повече паднали глави с този конфликт на интереси и лицензии!!!
james1
на 18.11.2023 в 11:10:12 #1Цеков, точно твоята партия ПП спря строежа на АМ Хемус, прикриваш си некадърността и лобизма в полза на зелените талибани да се избиваме по козите пътеки наречени двулентови пътища!