"Български пощи" предупреждават, че през последните три седмици отново се е активирало разпращането на фалшиви електронни съобщения от името или с логото на дружеството.
Те са под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи "награда" - мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса.
В други случаи в имейла се посочва, че клиентът има пратка и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, като е необходимо да предостави данни от банкова карта и др.
От "Български пощи" подчертават, че не изпращат тези съобщения, нито провеждат анкети или игри, не раздават награди, не изискват по имейл заплащане на такси за доставка и при никакви поводи не изискват лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката.
Те предупреждават, че имейли, които не носят официалния адрес и не произхождат от домейна на дружеството, не трябва да се приемат за достоверни. Томболи и игри, които не са обявени на официалната страница на дружеството, не съществуват.