АТА център представя първата самостоятелна изложба в България на живеещия от 10 години в Париж и спечелил международна известност Стефан Николаев.

Тя е озаглавена “Балкантон” и представя неговите най-нови творби.
Видеоинсталацията “Скрийнсейвърът. Хард-дискът. Дискът” (2003) е ироничен и носталгичен коментар за миналото, когато “Балкантон” продуцираше и разпространяваше българизирани (социалистически) версии на хитове от световната поп-музика.

Инсталацията “Паметник при паметник” (2003) представлява видео, фото и доументална информация за “визитата” на един, произведен във Виена и не особено тачен във Враца, паметник на родния герой Христо Ботев при неговия местен еквивалент в централния парк на швейцарския град Чур.

Съвременното изкуство ни е научило да подозираме, че в творбите има много повече неща, отколкото виждаме на пръв поглед. Творбите на Стефан Николаев обаче ни карат да вярваме, че има приятни изключения в общото правило.

Те не се представят като нещо повече от това, което всъщност можем да видим, подобно на телевизионно предаване – “ето, аз съм тук и ето това видях да се случва, и то се случва отново и отново...” Нещата се случват в живота така както се случват и в изкуството, и това са прости неща, такива каквито ги виждаме.

Разбирането в творбите на Стефан Николаев се случва по подобен начин. Тук няма дидактични заявления, а само обмисляне, премисляне и разглеждане от разни страни, което очертава възможности за интерпретация, задава полета за асоциации, намеква за действия, които могат да тръгнат в най-различни посоки.