"Браво, Раша Тодосиевич" - по този начин е именувана ретроспективната изложба на известният сръбски художник, представена в Националната галерия за чуждестранно изкуство.
Изложбата представя за първи път по един всеобхватен начин най-значимите творби на този художник, създадени в периода 1971 – 2003 година. Досега изложбата е представяна в Музея на съвременното изкуство в Белград (2002) и в Галерията на съвременното изкуство в Целе, Словения (2003).

Раша Тодосиевич започва кариерата си в началото на седемдесетте години на 20. век заедно с още неколцина концептуални художници, събрани около галерията на Студентския културен център в Белград. Той организира акции, «tableau-vivante», перформанси, използва собственото си тяло като художествен материал, изнася лекции за новото изкуство и изработва творби от нетрайни материали.

По това време неговите фотографии, видео творби, текстове, фотокопия, полароиди, плакати, инсталации и ръчно изработени публикации добиват легитимност като изразни средства, противопоставяйки се на доминиращата тогава традиция, ориентирана изключително към живописта, скулптурата или традиционните графични техники.

Той също така установява връзка със свои единомисленици от Загреб и Любляна, както и с младото поколение европейски художници, които среща по време на честите си пътувания до Германия, Великобритания, Полша, Белгия, Холандия, Италия, Австрия, САЩ и др.

Печели международното си утвърждаване с перформанса «Was ist Kunst?», който е поставян в цяла Европа и се превръща в негова емблематична творба, и същевременно в една от най-значимите творби на сръбското изкуство през втората половина на 20 век.

През осемдесетте години Тодосиевич се насочва към традиционните художествени дисциплини (живопис, рисунка, скулптура) за да демонстрира казуалното отношение между етаблираните техники и стилове на формализация, култа към гения и механизмите на мистификация в процесите на производство и възпроизвеждане на историята на изкуството (проекта “Казвам се Пабло Пикасо”).

По времето на разпадането на бивша Югославия и надигането на национализма в Сърбия той започва цикъл от инсталации под названието «Gott Liebt die Serben», които представя на множество международни изложби и чрез които демонстрира маскираните зад популистки лозунги скрити афинитети на различните формации на тоталитарното съзнание.

Раша Тодосиевич принадлежи към онези представители на неоавангардисткото изкуство, които през цялата си кариера остават верни на първоначалните си възгледи и които, без да са съгласни на компромиси, са успявали дa съобразят своя критичен дискурс с постоянно променящите се изисквания на художествената продукция и нейното възприемане.

Тодосиевич публикува пет книги с разкази за изкуството и голям брой художествени манифести, художествена критика, критично-теоретични материали, полемики, преводи и разкази за изкуството.

Неговите творби са включени в колекции в Белград, Загреб, Любляна, Стокхолм, Ню Йорк, Виена, Тюбинген, Верона и др. Живее и твори в Белград.