В увеселителния парк “Дисни” във Флорида ще бъдат поставени 75 двуметрови статуи на знаменития мишок. Те са проектирани с помощта на звезди от шоу-бизнеса, като Джон Траволта и Елтън Джон, както и тенис-звездата Андре Агаси.
В САЩ пуснаха пощенски марки с изображението на Мики, а по кината прожектират класически филми с негово участие.
Мики Маус, който младият Уолт Дисни нарисувал по време на едно свое пътуване във влак, се появява на екран за пръв път през 1928 година в Ню Йорк.
Успехът на Мики позволява на Дисни да постави основите на своята империя за развлечения, която в момента има атракционни паркове, прави филми, телевизионни шоу и видеопрограми и произвежда огромно количество съпътстващи рекламни стоки.
Мишокът се е снимал в над 140 анимационни филма, непрекъснато се появява на страниците на комиксите и на всевъзможни вещи – от часовници и играчки, до детски пижами.
Следващата година той възнамерява да завладее и света на цифровите технологии. “Дисни” пуска анимационния филм Twice Upon a Cristmas (Два пъти по Коледа), за направата на който е използвана компютърна графика, съобщава Би Би Си.
Междувременно европейското подразделение на компанията съобщава за сериозни загуби. Тази година компанията EuroDisney, управляваща парка за развлечения край Париж, изгуби 56 млн. евро.
Тези загуби са свързани с новите атракции, които не оправдаха надеждите на компанията за привличане на нови посетители.